۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۸۷۲۶۹
سرپرست اوقاف و امورخیریه کاشان تشریح کرد؛

برنامه‌های‌ مراسم قالیشویان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: برنامه های فرهنگی که طی دوازده ماه سال در آستان مقدس علی بن باقر(ع) برگزار می‌شود در شأن و منزلت و جایگاه این امامزاده واجب التعظیم نیست.
حجت الاسلام جعفر جنّتي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام جعفر جنّتی سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان ظهر امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فرمانداری ویژه کاشان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: کارهای فرهنگی در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مستلزم ایجاد مدیریت فرهنگی ‌در این آستان است.

 

وی افزود: تمامی مراکزی که می توانند در راستای برنامه های فرهنگی کمک کنند باید زیر پوشش یک مدیریت فرهنگی و یک کارگروه فرهنگی فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام جنّتی از دانش آموزان به عنوان یکی از پتانسیل های بزرگ در بخش امامزادگان شهرستان نام برد و افزود: مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال در آینده توسط همین دانش آموزان برگزار خواهد شد، از این رو باید زمینه های حضور دانش آموزان در مراسم های فرهنگی آستان مقدس علی بن باقر(ع) فراهم شود تا دانش آموزان بتوانند از مراسم های فرهنگی استفاده کنند.

 

سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان یاد آورشد: مدیریت آستان علی بن باقر(ع) در صحن مجد الدین آستان علی بن باقر(ع) در حال احداث سرسرایی است که قرار است با غرفه بندی، آن را به برنامه های برنامه های فرهنگی اختصاص داده تا در برنامه های فرهنگی اعم از خیمه های معرفت و برنامه های فرهنگی که توسط روحانیون و طلایه داران فرهنگی در دوازده ماه سال اجرا خواهد شد از این مکان استفاده کنند و برنامه های فرهنگی در شأن این امامزاده واجب التعظیم برگزار شود.

 

حجت الاسلام جنّتی گفت: همزمان با برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان و جمعه نشلجی ها اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان نیز برنامه های خمیه های معرفت را برگزار خواهد کرد و برای تغذیه فرهنگی خیمه های معرفت از قم و کاشان دعوت خواهند شد.

 

وی بر تغذیه فرهنگی زائرین آستان مقدس علی بن باقر(ع) در ایام مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان تأکید کرد و افزود: استفاده از برنامه های فرهنگی تدارک دیده برای زائرین باعث خواهد شد تا رویکرد زائرین از بازار و بازار گردیبه برنامه های فرهنگی معطوف شود.

 

سرپرست اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان در ادامه اظهار امیدواری کرد برنامه های فرهنگی گسترده ای برای سال آینده این مراسم که در خورشأن و جایگاه این امامزاده واجب التعظیم باشد برگزار شود./1307/202/ب3 

 

ارسال نظرات