۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۸۷۲۷۷
امام جمعه قیدار:

آمار طلاق معضلی فرهنگی است و با مصوبات مجلس و دولت حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قیدار مهریه های بالا را در برخی موارد عاملی برای طلاق توصیف کرد و گفت: مهریه های سنگین و به تبع آن افزایش آمار طلاق معضلی فرهنگی است و با قوانین و مصوبات مجلس و دولت حل نخواهد شد بلکه باید خانواده ها به این نتیجه برسند که مهریه های سنگین باعث تداوم زندگی نخواهد بود بلکه در برخی موارد عاملی وسوسه کننده برای طلاق نیز بوده است.
حجت الاسلام طالبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید علی طالبی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار، امروز در جمع مردم این شهر با اشاره به هفته ازدواج و الگو بودن ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) گفت: پیوند این دو نور الهی از نوع پیوندهای عادی زمینی نبود بلکه بنا به تصریح رسول خدا (ص) این ازدواج یک پیوند آسمانی بود؛ از این رو بهترین الگو می تواند برای جوانان باشد.

 

وی در ادامه با اشاره به آیات الهی هدف از تشکیل خانواده را رسیدن به آرامش روحی خواند و اظهار داشت: هدف و اساس تشکیل خانواده و ازدواج در نظام الهی رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر، پیمودن راه رشد و رسیدن به کمال انسانی و تقرب به ذات حق است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با تشبیه رابطه سرد و بدون روح زوجین در خانواده به جهنم سوزان تصریح کرد: خانواده ای که در آن، میان زن و شوهر انس و الفت نباشد همچون جهنم سوزانی است که نخستین آثار سوء خود را بر سلامت روانی و جسمانی اعضاء خانواده باقی می گذارد.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه خاطر نشان کرد: کودکان در چنین خانواده سرد و بی روحی از نا امنی و آشفتگی عاطفی رنج می برند و احتمال ظهور و بروز ناهنجاری های عاطفی و رفتاری در آنان نسبت به دیگر همتایان خود زیاد است.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان قیدار زنجان در ادامه مهریه های بالا را یکی از اصلی ترین معضل های ازدواج عنوان و تأکید کرد: یکی از عواملی که امروزه بنیان خانواده ها را تهدید می کند مهریه های سنگین است؛ چرا که امروزه به همان مقداری که علاقه به مهریه های سنگین در این سال ها در بین مردم افزایش یافته، به همان نسبت پرونده های قضایی مربوط به مهریه ها نیز زیاد شده است.

 

امام جمعه قیدار در پایان مهریه های بالا را در برخی موارد عاملی برای طلاق توصیف کرد و گفت: مهریه های سنگین و به تبع آن افزایش آمار طلاق معضلی فرهنگی است و با قوانین و مصوبات مجلس و دولت حل نخواهد شد بلکه باید خانواده ها به این نتیجه برسند که مهریه های سنگین باعث تداوم زندگی نخواهد بود بلکه در برخی موارد عاملی وسوسه کننده برای طلاق نیز بوده است./949/202/ب3
 

ارسال نظرات