۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۸۷۲۸۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

کانون‌های فرهنگی پایگاهی برای تبلیغ و گسترش سیاست‌های فرهنگی نظام باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی از کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان پایگاه و قرارگاه مذهبی یاد کرد و گفت: باید هر کانون فرهنگی پایگاهی برای ترویج، تبلیغ و گسترش سیاست‌های فرهنگی نظام اسلامی باشد.
افتخاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر لاله افتخاری، امروز در جمع 500 نفر از خواهران فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مشهد، با اشاره به حدیث ثقلین، وصیت پیامبر(ص) در غدیرخم، اظهار کرد: توسل به خدا و تمسک به اهل بیت، در جامعه امروز که ناتوی فرهنگی در غالب های مختلف سبب لغزش فرد می شود، بهترین رهبر و راهنما است.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: نفس همان عملی است که امر به سوء دارد و شیطان، برای نفوذ به افراد از روش ها و ضعف های خود فرد استفاده می کند و کم کم فاصله ها و مرزهای اسلام را در ذهن افراد کمرنگ می کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: برای مقابله با نفس اماره، باید شیطان و راه های نفوذ شیطان را شناسایی و برای مبارزه با آن ها راه‌هایی را طرح کرد.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همچون سرشاخه‌هایی هستند که باید ابتدا خودشان از دانش مستمر دینی و فرهنگ ناب اسلامی بهره ببرند و سپس به نشر دین، فرهنگ و دانش کسب شده بپردازند.

 

افتخاری در ادامه خاطر نشان کرد: برای دانستن علم روز و فراگیری اطلاعات و خبرهای روز از ماهواره استفاده نکنید مگر اینکه از کنترل کافی برخوردار شوید تا به بهانه برنامه علمی، منحرف به مسائل دیگر نشوید.

 

وی تأکید کرد: یکی از دام های بزرگ شیطان، کمرنگ کردن حریم بین محرم و نامحرم است، خداوند متعال در قرآن کریم می ‌فرماید: هیچ استثنایی برای رابطه بین زن و مرد گفته نشده است.


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه های فمنیستی حال حاضر، بیان کرد: دیدگاه های فمنیستی حال حاضر در جامعه، زن را مایه رشد فرهنگی می داند و شاغل بودن زن را در وهله اول مطرح می کند که با دیدگاه های اسلامی ما در تضاد است.

 

خدمت در مسجد هم افتخار است و هم لیاقت می‌خواهد

 

افتخاری با بیان این‌که خدمت در مسجد هم افتخار است و هم لیاقت می‌خواهد و خطاب به فعالان فرهنگی مساجد، افزود: در مسیر خدمت به مسجد، با تمسک به قرآن و عترت، از وظیفه اصلی خود، تربیت بنیان خانواده، که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چشم پوشی نکنید.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان پایگاه و قرارگاه مذهبی یاد کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و توجه به سخنان رهبری، باید هر کانون فرهنگی پایگاهی برای ترویج، تبلیغ و گسترش سیاست‌های فرهنگی نظام اسلامی باشد.

 

و در پایان افزود: مسجدی در راه نشر و ترویج مباحث اصلی جامعه اسلامی از قبیل حفظ قرآن، خدمت به مردم، تسهیل در امر ازدواج جوانان، ایثار و شجاعت، آموزش معارف دینی، احترام به والدین و ترویج کسب علم و دانش، موفق است که افراد حاضر در مسجد، از جمله فعالان فرهنگی آن ابتدا خود مقید به این اهداف باشند و سپس در این راه تلاش خالصانه داشته باشند./865/202/ب1

ارسال نظرات