۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۷۳۲۵
استاد حوزه علمیه قزوین:

حوزه‌های علمیه زندگی اهل بیت را با تمام معنا به مردم معرفی کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که حوزه های علمیه زندگی اهل بیت(ع) را با تمام معنا به مردم معرفی کنند، گفت: مردم هم نباید تنها به سازمان‌ها و ارگان‌ها اکتفا کنند بلکه خودشان هم باید آیات و روایات را مطالعه کنند و به فرزندانشان هم آموزش دهند.
حجت الاسلام رسول نوروزي حجت الاسلام رسول نوروزي

حجت الاسلام رسول نوروزی استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره سیره زندگی امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) یکی از امامان جوان ما هستند که در سن 8 سالگی به امامت رسیدند و در سن 28 سالگی به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مقتضیات زمان امام جواد(ع) امامت ایشان در زمان مامون عباسی بود و مامون از هر ترفندی برای ضربه زدن به امام جواد(ع) استفاده می‌ کرد.

 

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: مامون بعد از این‌که امام رضا(ع) را به شهادت رساند برای این‌که خود را از حرف‌های مردم مبرا کند دخترش ام فضل را به همسری امام جواد(ع) درآورد.

 

حجت الاسلام نوروزی ابراز کرد: ام فضل بعد از این‌که به همسری امام جواد(ع) رسید جاسوسی منزل امام جواد(ع) را می کرد و اخبار منزل ایشان را به مامون گزارش می داد.

 

این کارشناس حوزوی در ادامه اظهار کرد: مامون برای حفظ موقعیت خود و برای این‌که رابطه خود را با علویان اصلاح کند به امام جواد(ع) نزدیک شد و امام مجبور شدند از بغداد خارج شوند و به مدینه بازگشتند.

 

وی با بیان این‌که امام جواد(ع) درغربت و خفگان زندگی می کردند تصریح کرد: زمان امام جواد(ع) به گونه ای بود که ایشان در شرایط سختی زندگی می‌کردند، اما امام در همان شرایط سخت هم توانست مکتب تشیع را احیا کنند.

 

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: یکی از وظایف حوزه علمیه ترویج و تبلیغ زندگی ائمه معصومین(ع) است، علما و روحانیون باید به تبلیغ و تدریس در منبرها بپردازند و سیره و منش ائمه معصومین(ع) را بیان کنند.

 

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: بعد از امام حسین(ع) بقیه امامان در قربت قرار گرفته اند و مردم کمتر با سیره و زندگی آنها آشنا هستند و جزء وظایف حوزه علمیه است که مردم را با منش و سیره امامان آشنا کند.

 

وی با بیان این‌که حوزه علمیه باید در تولدها و شهادت‌ها بیشتر به تبلیغ و ترویج شخصیت ائمه معصومین(ع) بپردازد، ابراز کرد: تنها نباید به حوزه علمیه اکتفا کرد بلکه همه سازمان‌ها، ارگان‌ها و رسانه ها وظیفه تبلیغ را بر عهده دارند.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: همه سازمان‌ها و حوزه های علمیه باید یک هدف را دنبال کنند تا رنگ و بوی زندگی مردم رنگ و بوی دینی بگیرد.

 

حوزه های علمیه زندگی اهل بیت(ع) را با تمام معنا به مردم معرفی کنند

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که حوزه های علمیه زندگی اهل بیت(ع) را با تمام معنا به مردم بشناسانند تصریح کرد: مردم هم نباید تنها به سازمان‌ها و ارگان‌ها اکتفا کنند بلکه خودشان هم باید آیات و روایات را مطالعه کنند و به فرزندانشان هم آموزش دهند.

 

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: به فرزندانتان محبت من و اهل بیت(ع) را بیاموزید.

 

وی در پایان گفت: ما باید نام فرزندانمان را از نام ائمه معصومین(ع) انتخاب کنیم و آنها را با قرآن و روایت اهل بیت آشنا کنیم و آنها را به سمت قرآن و اسلام ناب محمدی سوق دهیم./838/302/ب3

ارسال نظرات