۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۷۳۴

نوزدهمين شماره ماهنامه امتداد منتشر شد

رسا، سرويس فرهنگي – امتداد، ماهنامه راهيان نور، فرهنگ، هنر و ادبيات مقاومت، شماره نوزدهم خود را روانه بازار نشريات کرد.
نوزدهمين شماره ماهنامه امتداد منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، امتداد نشريه اي در حوزه فرهنگ و ادبيات دفاع مقدس است که با همت بيناد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس، ستاد مرکزي راهيان نور و با همکاري موسسه فرهنگي هنري طلايه داران نور آفاق، به صورت ماهانه منتشر مي شود.

عناوين ثابت اين نشريه که از ميان واژگان فرهنگ جنگ و جبهه برگزيده شده است، هر ماه در قالب مطالبي مشخص، آثار متنوع نويسندگان خود را ارائه مي کند.

«احمد هنوز زنده است» عنوان صفحه خط مقدم اين شماره است. نگاهي اجمالي به سير اسارت حاج احمد متوسليان، گذري کوتاه بر چند خاطره از وي و به چالش کشاندن زنده بودن اين سردار بزرگ، درونمايه اين صفحه از امتداد است:

فکر مي کنم شايد چهره او در 54 سالگي هرگز قابل تشخيص نباشد. شايد از بس در شکنجه گاه ها موي سر و صورتش را کشيده اند، ديگر امروز پياز مويي در سر و صورتش وجود نداشته باشد تا سفيد باشد يا سياه ...

شايد هم احمد زنده نباشد و درست همان روز و يا شايد بعد از روزها و يا ماه ها شکنجه و گرسنگي، دستان او و همرزمانش را از پشت بسته و در جايي شايد جنوب لبنان به گلوله بسته اند.

 

«مرگ بر آمريکا» عنوان صفحه معبر است که به بررسي سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر نفي مذاکره با آمريکا پرداخته است.

«کدام نگاتيوها را در کفنم بگذارم»، تيتر صفحه کوله پشتي، گفتگويي است با اکبر نوري، درباره رسول ملاقلي پور، هنرمندي که همواره از شهدا و جنگ کليد زده است.

«بي تاب رفتن بود» در صفحه خيمه، زندگي شهيد مسعود حسيني را از نگاه مادرش به رشته تحرير درآورده است.

6 شعر از 5 شاعر، نتيجه زحمات درست اندرکاران صفحه معراج اين شماره است.

«به پله فکر نکنيد» نيز عنوان مطلب صفحه فانوس، دست نوشته اي است از شهيد حسين علم الهدي خطاب به خواهرش.

گفتني است كه اين شماره از نشريه امتداد به همت بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و ستاد مرکزي راهيان نور و موسسه فرهنگي هنري طلايه داران نور آفاق، در 48 صفحه، به قيمت 400 تومان منتشر شد.

ارسال نظرات