۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۲۸۷۳۴۷
نماینده مردم تبریز:

برخی جریان های سیاسی به دنبال کمرنگ کردن نقش مجلس هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت آمریکا حق ندارد برخلاف جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای اظهار نظری داشته باشد، چراکه این کار نقض توافق و مغایر مقررات موجود در عرف بین الملل است.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به موضع اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش اظهارات برخی مقامات آمریکایی ها اظهار داشت: برخی از این اظهارات سخیفانه با هدف انحراف افکار عمومی بوده و بیشتر مصرف داخلی دارد.


وی با بیان این‌که زیاده‌خواهی برخی مقامات غربی به ویژه آمریکایی پس از اتمام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 خلاف عرف بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: به لحاظ عرف بین الملل هر اظهار نظری که مقامات رسمی کشوری بیان کنند، باید از سوی مقامات رسمی باشد، البته سکوت مقامات رسمی در قبال این اظهارات میز به معنای تایید است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه مسلم است؛ زیاده خواهی و اظهارات نابه جای مقامات غربی بیشتر با هدف حفظ آبروی بین‌المللی و ژست سیاسی سران ایالات متحده آمریکا صورت می گیرد، البته چنین ادبیاتی هیچ‌گاه در روند بررسی برجام از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأثیری نخواهد داشت.


سعیدی ادامه داد: آمریکا حق ندارد برخلاف توافق انجام شده اظهار نظری داشته باشد چرا که اینکار نقض توافق و مغایر مقررات موجود در عرف بین الملل است و باید بدانند منافع ملی برای نمایندگان مجلس از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در هیچ شرایطی حاضر به زیر پا گذاشتن آنها نیستیم.


وی افزود: مجلس بنا به وظیفه ذاتی و نص صریح قانون اساسی بایستی هر توافق نامه و یا هر تکلیفی که بر مبنای این نوع توافق نامه ها بر عهده دولت ایران گذاشته می شود، را مورد بررسی قرار می دهد و اینکه عده ای نظر و دیدگاهشان مبنی بر عدم ورود مجلس به بررسی متن برجام است، چندان عاقلانه و قانونی به نظر نمی رسد.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که نمایندگان به عنوان وکلای ملت بایستی از محتوای توافق احتمالی اطمینان خاطر داشته باشند، در غیر این صورت نسبت به رد آن اقدام خواهند کرد، گفت: مجلس به وظیفه قانونی خود عمل می کند و اگر ایرادات و اشکالات هم وجود داشته باشد به طور دقیق تبیین شده و همچنین نقاط قوت هم مشخص می شود.


وی ورود مجلس به بررسی متن برجام را قانونی و منطقی دانست و گفت: متأسفانه برخی جریان‌ها و جنجال‌های رسانه‌ای به دنبال کمرنگ شدن نقش مجلس در روند بررسی متن برجام هستند که این مسأله قطعا به نفع ملت و نظام نیست، با این حال نمایندگان به وظیفه قانونی خود آگاه هستند و بدون توجه به این جریان‌ها وظیفه خود را انجام خواهند داد./935/ت302/ج

ارسال نظرات