۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۸۷۳۸۶
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

اکران فیلم‌های مذهبی مردم را با سینما آشتی می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اکران فیلم‌های مذهبی را سبب رونق و رشد سینماهای کشور دانست و گفت: اکران فیلم­های سینمایی مذهبی و ملی همچون محمد رسول الله، چ و شیار 143 سبب شده است مردم با سینماها آشتی کنند.
حجت الاسلام عباس دانشي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در نخستین نشست خبری که به مناسبت روز سینما در خانه سینمای جوان قم برگزار شد، گفت: این نهاد بعد از انقلاب اسلامی ایران تأسیس شد و این مرکز بیش از سه دهه در خدمت فیلم‌سازی بخش‌های دولتی خصوصی و صدا و سیما بوده است.

 

حجت الاسلام دانشی به خدمات اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی قم در روز ملی سینما اشاره کرد: اکران رایگان فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) و بازدید 120 نفر از هنرمندان از شهرک سینمایی این فیلم، آیین تجلیل از هنرمندان سینماگران، فعالان فیلم و عکس حوزه هنری و دفتر تبلیغات اسلامی از جمله برنامه‌ها این اداره در روز ملی سینما است.

 

مدیر اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: این نهاد در سال 93، برای 122 فیلم کوتاه و مستند مجوز صادر کرده است و در حال حاضر 11 آموزشگاه سینمایی با بیش از 800 هنرجو در شهر قم مشغول به فعالیت هستند.

 

وی به فعالیت‌های انجمن خانه سینمای قم اشاره کرد و گفت: این انجمن در 6 ماه اول سال 94 از تولید 27 فیلم حمایت کرده است و برگزاری المپیاد فیلم‌سازان نوجوان با 12 فیلم کوتاه و دومین مسابقه فیلم‌نامه سینمایی، حضور 18 فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس از جمله فعالیت‌ها این انجمن است.

 

 مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قمدر ادامه سخنانش گفت: اکران فیلم­های سینمایی مذهبی و ملی همچون محمد رسول الله(ص)، چ و شیار 143 سبب شده است مردم با سینماها آشتی کنند و سینماها در دو سال اخیر به رشد و رونق مناسبی دست یابند.

 

حجت الاسلام دانشی به اکران فیلم سینمایی محمد رسول­(ص) در شهر قم اشاره کرد و افزود: در عرض دو هفته در سه سالن سینمایی شهر قم این فیلم اکران شده است که 20 هزار نفر از آن دیدن کردند و 150 میلیون تومان فروش داشته است.

 

وی با بیان این که شهر قم به عنوان کلان‌شهر بایستی 10 هزار صندلی فعال سینمایی داشته باشد، گفت: 2500 صندلی سینمایی در این شهر وجود دارد که 80 صندلی آن فعال است، بنابراین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با همکاری بخش خصوصی، شهرداری درصدد است که صندلی‌های فعال سینمایی را در قم افزایش و به حد مطلوب برساند.

 

حجت الاسلام دانشی از راه‌اندازی سالن‌ها سینمایی جدید در شهر قم خبر داد و گفت: مرکز سینمایی ارک با دو سالن تا پایان سال 94 و سالن نمایش فیلم‌های هدفمند در مدرسه اسلامی هنر در سال 95 به بهره بر‌داری می‌رسد./998/پ202/ف

ارسال نظرات