۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۸۷۳۹۶
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

منش جهادی، کابوس استکبار است/ لزوم نوآوری در آثار قرآنی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه با اشاره به تفکر جهادی، گفت: حفظ روحیه اجتماعی و جهادی بسیار مهم است، در این راه باید توجه داشته باشیم که دشمن آنقدر از تفکر جهادی ما مسلمانان می‌ترسد که در عراق تدریس آن بخش‌هایی از قرآن کریم که به موضوع جهاد می‌پردازد از سوی آمریکا ممنوع شده بود.
حجت الاسلام علي محمدي نماينده ولي فقيه در اوقاف و رييس اوقاف کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، غروب شنبه 21 شهریور در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کشور در مجموعه فرهنگی سرچشمه، گفت: این دوره از مسابقات یکی از پر اهمیت‌ترین و جذاب‌ترین برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور است، ضمن این‌که از همکاری مرکز قرآنی صدا وسیما، رادیو قرآن و شبکه قرآن سیما به‌دلیل حمایت‌های خود از این دوره از مسابقات کمال قدردانی باید داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم نوآوری در موضوع ابتهال و تواشیح، افزود: اساتید بزرگ این رشته باید به موضوع خلاقیت در آثار خود توجه ویژه داشته باشند، زیرا همین نوآوری‌ها می‌تواند ما را در سطح قابل قبولی از کشور‌های مسلمان همسایه متمایز کند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخان رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: مقام معظم رهبری پرچم‌دار و هادی برنامه‌های قرآنی هستند، ایشان مطالباتی را در خصوص برنامه‌های قرآنی دارند که هم به بخش ظاهری و هم بخش‌های محتوایی قرآنی اشاره دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه تاکید دارند که گروه‌های تواشیح و مدیحه سرایی کشور ما در سطح بسیار مطلوبی کار‌های خود را انجام می‌دهند، مضامین و آهنگ‌هایی هم که در این آثار به‌کار می‌رود غالبا در مدح و ثنای اهل بیت(ع) است که بسیار ارزشمند است.

وی در خصوص مطالبات مقام معظم رهبری، خاطر‌نشان کرد: باید علاوه بر مدح ثنای اولیای الهی به موضوعاتی همچون؛ ظلم ستیزی، عزت مسلمین، تحقیر دشمنان، ترس و نگرانی دشمن، روحیه جهادی و روحیه انقلابی در آثار ارائه شده نیز پرداخت.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مطالباتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است باید به عنوان طرح و برنامه‌ای از سوی اساتید و رسانه‌ها تبدیل شود تا بتوانیم در حوزه ابتهال و تواشیح به جایگاهی برسیم که در منطقه به عنوان یک بخش تاثیر‌گذار قرآنی معرفی شویم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در خصوص توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، ابراز داشت: نباید در این فضا منفعلانه عمل کرد، می‌توان بخش‌های مدیحه‌سرایی و ابتهال را به‌صورت آگاهانه در فضا‌های مجازی وارد کرد و مردم را با این موضوعات قرآنی آشنا ساخت.

وی درباره افق‌های پیش رو امت اسلام، گفت: از منظر و دیدگاه مقام معظم رهبری باید در تمام عرصه‌ها، همانند سیاسی، فرهنگی و نظامی قدرتمند شویم تا دشمن از ما مأیوس شود.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: قوت فرهنگی ما باید عاملی شود که در مقابل یک لبخند دشمن دلخوش نشویم و به مساعدت دشمن خود دل نبندیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با بیان مطلبی در خصوص نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به مقوله پیشرفت علمی، تصریح کرد: اهل بیت(ع) به موضوع علم بسیار سفارش می‌کردند و ما نیز باید در راهی که به‌سوی پیشرفت در مسایل انقلابی و جهادی می‌رویم به موضوع جهش علمی نگاه ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص ترس دشمن از موضوع فرهنگ جهادی مسلمانان، گفت: حفظ روحیه اجتماعی و جهادی بسیار مهم است، در این راه باید توجه داشته باشیم که دشمن آنقدر از تفکر جهادی ما مسلمانان می‌ترسد که در عراق تدریس آن بخش‌هایی از قرآن کریم که به موضوع جهاد می‌پردازد از سوی آمریکا ممنوع شده بود./856/202/ب3

ارسال نظرات