۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۸۷۴۳۲
امام جمعه ازنا مطرح کرد؛

ضرورت حضور امام جماعت در روستاها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ازنا با تأکید بر ضرورت حضور امام جماعت در روستاها گفت: حضور امام جماعت در مساجد شهری و روستایی موجب تقویت معنویت در جامعه می شود.
مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام جمعه شهرستان ازنا، صبح امروز در ششمین نشست ماهانه روحانیان و ائمه جماعات این شهرستان گفت: برپایی نماز جماعت در تقویت فرهنگی دینی جامعه مؤثر است.

 

وی با تأکید ائمه جماعات در رابطه با تقوا و امانتداری افزود: ائمه جماعات باید تقوا و امانتداری را سر لوحه پیشبرد تبلیغ خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام هراتی با بیان اهمیت نمازجماعت وآثار وبرکات این تجمع الهی عنوان داشت: ضروری است امام جماعت در همه روستاها حضور داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: حضورامام جماعت درمحله های شهری روستایی موجب حفظ امنیت، معنویت و گره گشایی مشکلات مؤمنان می شود.

 

امام جمعه شهرستان ازنا با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری حضور امام جماعت در مساجد روستایی نیاز است، افزود: حضور امام جماعت در مساجد روستایی نقش مؤثری در جذب جوانان و تقویت فرهنگ دینی به ویژه بین جوانان دارد.

 

وی با بیان این که حضور امام جماعت در مساجد روستایی افزون بر آبادانی مسجد، موجب آبادانی روستاها نیز می شود، عنوان داشت: همکاری مردم روستا نیز در این زمینه از اهمیت باایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام هراتی مساجد را سنگر دانست و خاطرشان کرد: برای حفظ این سنگر باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه مصوب شد از وجود روحانیان شهر جهت اقامه نماز جماعت در روستاهای فاقد روحانی بهره مند شوند./9459/202/ب3

ارسال نظرات