۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۸۷۴۴۰
مدیر کل اوقاف لرستان:

دعای عرفه در بقاع متبرکه شاخص لرستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف لرستان از برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه در 10 بقعه متبرکه شاخص استان خبر داد.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در سال جاری، مراسم دعای عرفه همچون سال های پیش در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که مراسم دعای عرفه در 10 بقعه متبرکه شاخص استان لرستان برگزار می شود، افزود: این مراسم در هر شهرستان در یک امام زاده برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که دعای روز عرفه یکی از مراسمات مذهبی و شاخص است، عنوان داشت: این مراسم با حضور مردم و مسؤولان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری دعای پرفیض عرفه در همه شهرستان های لرستان خاطرنشان کرد: این مراسم در خرم آباد، در امامزاده زیدبن علی(ع) و امامزاده عبدالله برگزار می‌شود.

 

مدیر کل اوقاف لرستان در ادامه با اشاره به این که مراسم محوری اصلی دعای عرفه در مصلای ‌الغدیر خرم‌آباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: در برگزاری باشکوه این مراسم اوقاف لرستان همکاری لازم را دارد.

 

وی با بیان این که دعای عرفه از مشهورترین دعاها است، خاطرنشان کرد: این دعای پرفیض شامل مضامین عارفانهای همچون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه خداوند متعال است.

 

حجت الاسلام خاکباز روز عرفه را از بزرگ ترین اعیاد اسلامی بیان کرد و افزود: روز عرفه(نهم ذی‌الحجه)، بندگان مؤمن خدا به عبادت و بندگی می پردازند.

 

وی با بیان ین که در روز عرفه زمینه استجابت دعاهای مؤمنان فراهم می شود، یادآور شد: دعای عرفه زمینه ساز تهذیب است./9459/302/ب3

ارسال نظرات