۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۸۷۴۷۷
آیت الله علما مطرح کرد؛

ضرورت ورود خیران به حوزه سلامت/ تشریفات اداری خیران را نسبت به امور خیریه دلسرد می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما مشارکت افراد خیر در حوزه سلامت را ناکافی دانست و گفت: باید اقدامات مناسب تری جهت جذب خیران حوزه سلامت صورت گیرد و گاه تشریفات اداری خیران را نسبت به امور خیریه دلزده می کند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز با حضور در نشست خیران سلامت کرمانشاه اظهار داشت: تعداد زیادی از افراد خیر در استان ثروت نهفته فراوانی دارند و حاضر به مشارکت در امور خیریه نیز هستند که باید نسبت به جذب آن ها به امور خیریه اقدام شود.

 

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: متاسفانه گاه پیچ و خم های اداری موجب دلسردی خیران از امور خیریه می شود، مسؤولان مرتبط باید مسیر را برای افراد خیر هموار کنند زیرا آن ها سرمایه خود را در امور خیریه صرف می کنند و درگیری در مسائل اداری موجب دلزدگی آن ها می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطرنشان کرد: ساخت همراه سراهای بیمار به ویژه در حوزه بیماران صعب العلاج اقدامی بسیار مناسب است و باید با جدیت دنبال و حمایت شود، نباید اجازه داد همراهان بیماران دغدغه ای در این زمینه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در وهله اول باید نسبت به ساخت همراه سرای بیمار در زمینی به ابعاد حداقل 200 مترمربع در بیمارستان محمد کرمانشاهی اقدام شود و مسؤولان نباید سخت گیری داشته باشند تا خیران بتوانند بدون دغدغه مسائل حاشیه ای، تمرکز خود را در اجرای امور خیریه بگذارند.

 

آیت الله علما بودجه تخصیص یافته برای انجام این طرح در استان را نامناسب و ناکافی دانست و بیان داشت: تنها با مشارکت افراد خیرخواه و نیکوکار می توان این طرح را به انجام رساند، باید زمین های مورد نیاز در اختیار خیران قرار گیرد تا آن ها نسبت به ساخت و اتمام طرح اقدامات لازم را انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که اقدامات اولیه و قانونی انجام طرح به اتمام برسد در خطبه های نماز جمعه نسبت به جذب حمایت خیران محترم اقدام شده و لزوم حمایت آن ها عنوان می شود.

 

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: مسؤولان بسیار خبره و خیرخواه فراوانی از استان کرمانشاه در پایتخت حضور دارند و می توانند با کمک به بیمارانی که جهت ادامه درمان به پایتخت اعزام می شوند گرهی از مشکلات آن ها بگشایند.

 

وی در پایان خواستار مشارکت بیشتر خیران در حوزه سلامت شد و ابراز کرد: باید خیران بیشتری به این حوزه جذب شوند و مسؤولان مربوطه با تسهیل مراحل اداری اشتیاق خیران را برای مشارکت در این امر افزایش دهند./857/202/ب1

ارسال نظرات