۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۸۷۴۹۳
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

طلاب در مسیر گسترش اخلاق اسلامی و علم آموزی حرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که مهم‌ترین وظیفه طلاب در راستای تحقق علم آموزی است، گفت: نیاز است تا طلاب به بهترین نحو ممکن از فرصت های موجود در راستای گسترش اخلاق اسلامی و علم آموزی بهره گیری کنند.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که مهم ترین وظیفه طلاب در راستای تحقق علم آموزی است، گفت: نیاز است تا طلاب به بهترین نحو ممکن از فرصت های موجود در راستای گسترش اخلاق اسلامی و علم آموزی بهره گیری کنند.


وی با اشاره به این که طلاب باید دقت شایسته ای داشته و از تمام ظرفیت های خود در راستای تعالی و تکامل بهره گیری کنند، افزود: حضور منظم در کلاس ها و رعایت اخلاق طلبگی از جمله اموری است که نیاز است آن را سرلوحه امور خود قرار دهند.


حجت الاسلام عیسی نژاد تصریح کرد: جدیت در فعالیت ها و برنامه های علمی و پژوهشی امری اساسی و مهم است که ضرورت دارد به علم آموزی توجه شایسته ای صورت گیرد که می تواند برکات و دستاوردهای بسیاری داشته باشد.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: علم ریشه همه خیرات و برکات است که می تواند زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار دهد و تعالیم والای دینی و همه بزرگواران به این امر مهم توجه ویژه ای صورت می دهند.


وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در کنار علم آموزی تلاش کنیم زمینه پاک و آماده فراهم شود تا از این طریق اخلاق نادرست از وجود انسان بیرون آمده و در مسیر سعادت و کمال قرار گیریم.


حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان این که ریشه اخلاق پاک در تقوا و اخلاص است، گفت: نیاز است تا نیت های خود را پاک کنیم و تلاش داشته باشیم تا اقدامات و فعالیت های ما در راستای سود و فایده رسانی به جامعه باشد.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که طلاب در فعالیت های خود به دنبال کسب رضایت خداوند متعال باشند که آن ها را در جایگاه ارزنده ای قرار می دهد، بیان داشت: پاکی نفس نقش ارزنده ای در راستای ارتقای معنویت انسان دارد و می تواند فرد را به تعالی و عظمت برساند.


وی تصریح کرد: هر انسانی در مسیر ارزش ها و تعالیم والای دینی قرار گیرد خداوند منان او را در مسیر رستگاری حقیقی قرار داده و می‌تواند به مراتب ارزنده ای در نظام هستی دست پیدا کند.


حجت الاسلام عیسی نژاد افزود: اگر علم همراه با تقوا، پاکی نفس و رضای خداوند متعال نباشد برای فرد و جامعه فایده ای ندارد و باید تلاش کنیم علم آموزی و تقوا محوری را که زمینه ساز تقرب الی الله است با هم داشته باشیم.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که تقوا محوری زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد، گفت: انسان می تواند با بهره گیری از تقوا و تعالیم والای دینی به مراتب ارزنده ای دست پیدا کرده و ره توشه ای شایسته برای سرای آخرت خود فراهم کند./1314/202/ب3

ارسال نظرات