۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۵۵۵
امام جمعه سراب:

شورای نگهبان در تأیید صلاحیت ها عامل به وظیفه باشد/ نتایج انتخابات مظهر حق الناس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سراب، از شورای نگهبان و هیئت های نظارتی آن خواست تا در تایید صلاحیت افراد برای حضور در رقابت های انتخاباتی امسال به وظایف شرعی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود به درستی عمل کنند.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس شورای و خبرگان رهبری بر اتحاد و همدلی میان اقشار مختلف جامعه و مردم تأکید کرد.

 

وی نظارت استصوابی را حق شورای نگهبان دانست و بر آن تأکید کرد و افزود: شورای نگهبان و هیئت های اجرائی و نظارتی، ضروری است که در بررسی های انتخاباتی طبق قانون عمل نمایند و در انتخاب افراد با توجه به معیار های قانونی تلاش نمایند.

 

امام جمعه سراب، از شورای نگهبان و هیئت های نظارتی آن خواست تا در تایید صلاحیت افراد برای حضور در رقابت های انتخاباتی امسال به وظایف شرعی، قانونی، اخلاقی و اجتماعی خود به درستی عمل کنند.

 

وی با تاکید بردقت لازم وکافی در مراحل تایید صلاحیت کاندیداها، به بیان معیار هایی پرداخت و افزود: افرادی باید مورد تایید قرار گیرند که از نظر اخلاقی، اقتصادی و سیاسی با چهار چوب های قانونی و ارزش های انقلابی که مدون در قانون اساسی کشور است، مطابق باشند.

 

حجت الاسلام اکرمی با انتقاد از عملکرد برخی از نمایندگان مجلس در تأمین هزینه های تبلیغاتی خود، ابراز داشت: برخی از نمایندگان هزینه های دفاتر تبلیغاتی خود را از شرکت ها و کارخانجات و از میان برخی مردم گدایی می کنند، این عملکرد برای یک نماینده مجلس مناسب نیست.

 

وی با تأکید بر برخورد قاطع شورای نگهبان با تخلفات انتخاباتی، ابراز داشت: شورای نگهبان با تأمین هزینه های تبلیغاتی از راه های غیر شرعی و نامناسب به عنوان یک تخلف قانونی برخورد کند.

 

امام جمعه سراب با اشاره به سلامت انتخابات های برگزاری در کشور اسلامی ایران از انقلاب تا به امروز، تصریح کرد: برگزاری سالم انتخابات و صیانت از آرای مردم یک وظیفه شرعی است.

 

رأی مردم را به معنای واقعی کلمه حق الناس خواند و تأکید کرد: مراقبت از رأی هر ایرانی، واجب شرعی و اسلامی است و هیچ کس حق ندارد در این امانت خیانت کند ضمن اینکه نتیجه آرای مردم نیز مظهر کامل حق الناس است و همه باید در مراقبت و دفاع از آن تلاش کنند./854/302/ب3

ارسال نظرات