۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۵۵۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

آذربایجان غربی موقوفه قرآنی ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با انتقاد از نبود موقوفه قرآنی در استان آذربایجان غربی، گفت: نبود موقوفه قرآنی سبب بروز مشکلات مادی در اجرای برنامه های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه شده است به گونه ای که در تأمین هزینه های چاپ قرآن، مراسمات قرآنی و حق الزحمه مربیان قرآن با مشکل مواجه هستیم.
جلسه شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با بیش از سی سال سابقه برگزاری مسابقات قرآن کریم این افتخار را دارد که امسال در کنار برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، بیستمین دوره مسابقات مدیحه سرایی، نهمین دوره مسابقات اذان و هفتمین دوره مسابقات ابتهال را برگزار کند.

 

وی پرداختن به فعالیت های قرآنی را افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد: مایه افتخار و مباهات است که سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هر ساله میزبان مسابقات بین المللی اوقاف در پایتخت است.

 

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به آماده سازی مقدمات برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در ارومیه، گفت: مسابقات شهرستانی قرآن کریم با حضور 25 هزار نفر در حال برگزاری است که پیش بینی می شود 400 نفر از برگزیدگان شهرستانی به مرحله استانی راه یابند.

 

وی برگزاری مسابقات قرآن را رویداد مهم قرآنی در استان خواند و گفت: انتظار می رود تمامی دستگاه های اجرایی در برگزاری هرچه باشکوهتر این دوره از مسابقات استانی مشارکت و همکاری داشته باشند.

 

حجت الاسلام جوانبخت با انتقاد از نبود موقوفه قرآنی در استان آذربایجان غربی، تصریح کرد: نبود موقوفه قرآنی سبب بروز مشکلات مادی در اجرای برنامه های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه شده است به گونه ای که در تأمین هزینه های چاپ قرآن، مراسمات قرآنی و حق الزحمه مربیان قرآن با مشکل مواجه هستیم.

 

وی اذعان داشت: هزینه فعالیت های قرآنی ادارات کل اوقاف و امور خیریه از محل 15 درصد فرهنگی بقاع متبرکه هزینه می شود که با توجه به وجود فقط 14 بقعه متبرکه شاخص در استان این رقم نیز مبلغ قابل توجهی نیست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از هزینه دو میلیارد ریالی برای برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در سال گذشته خبر داد و گفت: برای برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن در مهرماه سالجاری 3 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی تأمین بودجه شود.

 

وی با بیان اینکه پیشبرد بهتر برنامه های قرآنی نیازمند همکاری همه نهادها و ارگانها است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی استان مسابقات قرآن در سطح عالی و در شأن متسابقین برگزار شده و افتخاری دیگر برای جامعه قرآنی استان باشد.

 

حجت الاسلام جوانبخت با تأکید بر ارتقای سطح مسابقات استانی قرآن کریم در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سطح کمی و کیفی مسابقات قرآن کریم در استان از داوران ملی برای قضاوت دعوت می شود.

 

گفتنی است، مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل و همزمان بیستمین دوره مسابقات مدیحه سرایی، نهمین دوره مسابقات اذان و هفتمین دوره مسابقات ابتهال از 16 تا 18 مهر ماه سالجاری در ارومیه برگزار می شود./936/202/ب1

ارسال نظرات