۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۸۷۵۷۰
مدیر کارگروه معارف شبکه جام جم:

شهر قم علوم اسلام را در قلب خود نگهداری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کارگروه معارف شبکه جام جم با اشاره به اینکه شهر قم شهری است که علوم اسلام را در قلب خود نگهداری می‌کند، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه (س) باید با تولید مستندات علی و فرهنگی جریان سازی فرهنگی را در سطوح بین‌المللی پی گیری کند.
حرم حضرت معصومه
حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه پوشش مستندات فرهنگی از حرم مطهر حضرت معصومه در سطوح بین‌المللی یک راهبردی ایدئولوژیک برای ترویج سبک زندگی اسلامی است، گفت: مرجعیت علمی این آستان مقدس در رأس جهان اسلام موجب شده است که هرگونه تولید مستندات علمی و فرهنگی از آن در سطح بین‌الملل استقبال چشم‌گیری داشته باشد.
 
مدیر کارگروه معارف شبکه جام جم با اشاره به اینکه شهر قم شهری است که علوم اسلام را در قلب خود نگهداری می‌کند، گفت: انعکاس فرهنگ شیعی به اقصا نقاط عالم فقط با پوشش برنامه‌های علمی و فرهنگی این شهر بالأخص حرم مطهر حضرت معصومه(س) ممکن است.
 
حجت‌الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه شبکه بین‌المللی جام جم متأسفانه فقط در ایام دهه کرامت بیشترین میزبانی را از برنامه‌های آستان مقدس حضرت معصومه(س) دارد، گفت: هرچند محور این برنامه حرم مطهر حضرت معصومه(س) بوده است.
 
 وی ادامه داد: تولید محتوای کیفی در این راستا از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) باید افزایش داده شود تا این جریان فقط منحصر به ایام خاص در سال نشود.
 
حجت‌الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه به هر میزان تولید کار کیفی در حرم مطهر صورت بگیرد گروه معارف شبکه جام جم محدودیتی برای پخش آن‌ها نخواهد داشت، اظهار داشت: حرم مطهر حضرت معصومه(س) ظرفیت‌های کلان و کشف نشده‌ای دارد که از در عرصه‌های رسانه‌ای باید از آن استفاده کرد.
 
مدیر کارگروه معارف شبکه جام جم با اشاره به اینکه حرم مطهر باید به‌سوی تولید محتوای چندرسانه‌ای در طول سال اقدام کند، گفت: تولیدات مستند محور حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید به تمام سوژه‌های فرهنگی تعمیم پیدا کند.
 
حجت‌الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در سطوح بین‌المللی پخش برنامه‌ها از حرم حضرت معصومه(س) و حرم مطهر رضوی استقبال جهانی خواهد داشت، گفت: باید تولیدات حرم کیفی و جذاب باشد تا به زمینه‌های جریان سازی فرهنگی دست‌یابیم.
 
مدیر کارگروه معارف شبکه جام جم با اشاره به اینکه مشکل فعلی ما این است که برنامه‌های امروز این حرم شریف کارشناس محور است و این نمی‌تواند درصحنه بین‌الملل مؤثر واقع شود، گفت: برنامه‌های تولیدی ما باید از این اماکن مطهر مستند محور باشد تا در سطح دنیا به جذب منابع انسانی بپردازد.
 
حجت‌الاسلام عرفاتی حرم مطهر حضرت معصومه(س) باید بتواند با موضوعات مختلف مستند تولید کرد، گفت: محتوای ما در این آثار باید فطرت‌ها را مخاطب قرار بدهیم و برای این موضوع باید اهل‌بیت را جهان شمول معرفی کرد./921/ت302/ی
ارسال نظرات