۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۸۷۵۷۴
رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور:

نخبه پروری دینی مهم‌ترین هدف مدارس صدرا است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور با بیان این که نخبه پروری دینی مهم‌ترین هدف راه اندازی مدارس صدرا است، گفت: تربیت نیروی های انسانی متخصص همچنین تربیت فرزندان اسلامی و قرآنی، از اهداف مدارس صدرا در کشور محسوب می شود.
فتحي رييس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، علیرضا فتحی رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور، ظهر امروز یکشنبه22 شهریور، در همایش رابطین و مدیران دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی(صدرا) 6 استان کشور که به میزبانی اراک در سالن جلسات خانه معلم اراک برگزار شد، بیان کرد: امروز مدارس صدرا در سراسر ایران اسلامی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه راه اندازی شده اند.

 

مدارس صدرا در ایران اسلامی زمینه ساز تربیت شهروندان مومن

رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور با بیان این که مدارس صدرا در کشورمان به خوبی نقش آفرینی می کنند، اظهار کرد: مدارس صدرا در ایران اسلامی زمینه ساز تربیت شهروندان مومن است.

 

فتحی با بیان این که تربیت قرآنی در جامعه اسلامی سبب حفظ فرزندان می شود خاطر نشان کرد: مدارس صدرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سبب می شوند تا شهروندان مومن و با اخلاق در جامعه تربیت شوند.

 

رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور، بیان کرد: در کشورمان بسیاری از خانواده ها از وجود مدارس صدرا اطلاع ندارند و مسؤولان باید با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش در استان ها آحاد جامعه را از فعالیت مدارس صدرا آگاه کنند تا همگان بتوانند از این مهم بهره مند شوند.

 

بیش از 9 هزار دانش آموز در 126 مدرسه صدرا مشغول تحصیل هستند

فتحی با بیان این که نخبه پروری دینی مهم ترین هدف راه اندازی مداس صدرا است، بیان کرد: تربیت نیروهای انسانی متخصص همچنین تربیت فرزندان اسلامی و قرآنی، از اهداف مدارس صدرا در کشور محسوب می شوند.

 

رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی کشور با بیان این که بیش از 9 هزار دانش آموز در 126 مدرسه صدرا مشغول تحصیل هستند خاطر نشان کرد: تمامی این دانش آموزان ضمن تسلط به دانش عمومی، علوم قرآنی و معارف اسلامی را نیز به خوبی فرا می گیرند. 

 

فتحی در ادامه با اشاره به این که انتظار می رود تمامی دانشگاه های کشور با مدارس صدرا همکاری و تعامل خوبی داشته باشند، گفت: امروز تعدای از دانش آموختگان دبیرستان های صدرا در دانشگاه های رضوی مشهد، شهید مطهری و شهید چمران اهواز پذیرفته شده اند.

 

یادآور می شود، مدارس صدرا از سال 1383 در کشور آغاز به کار کردند و تا پایان سال تحصیلی 94-93، یک هزار و 195 دانش آموز این مدارس موفق به کسب دیپلم شده اند.

 

شایان ذکر است، در این همایش دو روزه رابطان و مدیران دبیرستان های علوم و معارف استان های اصفهان، همدان، قم، لرستان، ایلام و مرکزی به بحث و تبادل نظر می پردازند./842/202/ب1

ارسال نظرات