۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۸۷۵۸۰
امام جمعه همدان:

تنها عامل نجات بشریت اعتقاد به امامت و ولایت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طه محمدی گفت: امروز دنیا فهمیده تنها عامل نجات بشریت امامت و ولایت حقه است، از این رو آمریکا، صهیونیسم و آل سعود می‌خواهند این نقطه را ازبین ببرند.
ولايت ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درهمدان، آیت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان امروز در میان جمع موسسه غدیر و مسؤولین استانی با اشاره به اینکه یک زمانی در این استان یک لامپ به مناسبت عید غدیر روشن نمی شد گفت: خدا را شاکریم که امروز در عید غدیر شاهد پیشرفت بوده ایم اما تا نتیجه مطلوب فاصله داریم.


 

وی با اظهار اینکه بزرگترین جفایی که شیعه در طول تاریخ مرتکب شده در رابطه با غدیر خم است، افزود:استاد ما علامه مطهری نوشته بود دشمنان امامان ما راکشتند ولی ما دوستان بیش از دشمنان در حق آنها جفا کردیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر ما امروز می بینیم عاشورا عالم گیر شده و همه قبول دارند به خاطر اینست که ما از اول برای عاشورا کار کردیم،سرمایه گذاری کردیم،تبلیغ کردیم،شام دادیم ناهار دادیم، کتک خوردیم، اما در مورد غدیر خم به این صورت کاری انجام نداده ایم.

 

آیت‌الله طه محمدی تاکید کرد: اگر شیعه کاری را که برای عاشورا انجام داد برای غدیر خم انجام داده بود الان نصف اهل سنت شیعه شده بودند؛ از این رو باید برای شناساندن غدیر به دنیا باید از برگذاری جشن‌ها، همایش‌ها، سرود و نمادهای بیرونی بهره بگیریم.

 

وی افزود: متاسفانه ما در ایران به اندازه شب چهارشنبه سوری برای غدیر حساب باز نکرده و برایش هزینه نمی کنیم در حالیکه مراسمی مانند چهارشنبه سوری و سیزده بدر و امثال آن جز خرافات است.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه سنی ها منکر وجود غدیر بوده و بیشتر شیعیات نیز به خوبی از آگاهی ندارند افزود: در احادیث آمده که ثواب روزه  روز عید غدیر از عبادت عمر دنیا که روزها را روزه باشی و شبها را عبادت کنی بیشتر است، و این نشان از اهمیت این روز دارد، از این رو نباید از آن غفلت کنیم.

 

وی با بیان اینکه دنیا امروز متوجه شده که تنها عامل نجات بشریت امامت و ولایت حقه است افزود: دشمن امروز با صرف هزینه های هنگفت می خواهد شیعه را تحقیر و منهدم کند و برای رسیدن به هدفش از هر وسیله ای استفاده می کند.

 

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: افطاری دادن به روزه داران در این روز، برگزاری جشن‌ها و چراغانی کردن شهر، نصب پرچم با موضوع امامت در شهر، ضرب سکه های نمادین و راه اندازی کاروان های شادی در روز عید غدیر را از جمله کارهایی برشمرد که می توان در این روز انجام داد./866/203/ب3

ارسال نظرات