۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۷۶۰۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مساعدت خیرین استان از 15 هزار دانش آموز نیازمند، اجرای طرح پلیس دوچرخه سوار در تبریز و برگزاری نهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام ستارخان ورزقان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی گفت: برای تامین نیازهای تحصیلی 15 هزار دانش آموز و 2 هزار دانشجو نیازمند استان آذربایجان شرقی جشنی با عنوان جشن عاطفه ها در استان برگزار خواهد شد.


وی با بیان این‌که 250 پایگاه مستقر کمیته امداد امام خمینی (ره)، 26 و 27 شهریور ماه آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم نوع دوست استان خواهند بود،
افزود: هشتم مهر ماه نیز، 500 هزار پاکت نیکوکاری در 2500 مدرسه استان توزیع و کمک های دانش آموزان از این طریق جمع آوری خواهد شد.


دشتی خاطرنشان کرد: مردم خیر استان همچنین می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود از طریق تمامی شعب بانک ملی به شماره حساب 777 واریز کنند و یا می توانند از طریق سامانه پیامکی 30001274 با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در ارتباط باشند.


طرح پلیس دوچرخه‌سوار در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود


سرهنگ ناصر میکائیلی، رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، به ارائه گزارشی از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی استان پرداخت و گفت: طرح پلیس دوچرخه‌سوار برای رسیدگی سریع به حوادث و صحنه‌های تصادفات رانندگی در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.


وی افزود: در سال 90، میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری استان 289 نفر بود که این آمار در سال گذشته به 161 فوتی، کاهش یافته است. طی 5 ماه نخست سال جاری، 15 هزار 607 دستگاه خودرو و 8856 دستگاه موتورسیکلت به پارکینگ هدایت شده و 1370 گواهینامه رانندگان متخلف نیز ضبط شده است.


رییس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی، سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو، سبقت غیر مجاز و ورود به مناطق ممنوع را، بیشترین عامل وقوع تصادفات رانندگی دانسته و گفت: 38 درصد تصادفات خودروها با موتورسیکلت بوده است که، 51 درصد تصادفات موتورسیکلت ها نیز، با عابران پیاده بوه است.


احداث نمازخانه در واحدهای تجاری و خدماتی لازم است


حجت الاسلام احد محمودزاده، رییس تبلیغات اسلامی آذرشهر در جلسه شورای اقامه نماز آذرشهر اظهار داشت: در کنار اغلب بازارها و پاساژهای قدیمی مساجد وجود داشت ولی آنهایی که جدیدا احداث می شوند از مساجد فاصله زیادی دارند که لازم است همزمان با احداث آنها نماز خانه و وضوخانه نیز در کنارآنها پیش بینی شود.


وی با اشاره به اهمیت دین در زندگی اجتماعی انسانها و انجام فرایض واجب مذهبی خاطرنشان کرد: موقع اذان و اقامه نماز بازار جامعه اسلامی و واحدهای تجارتی، خدماتی و صنعتی باید رنگ و بوی نماز و عبادت داشته باشد.


رییس تبلیغات اسلامی آذرشهر یاد آوری کرد: اقامه نماز و ترویج احکام الهی و معنوی روح و روان آدمی را متعالی و آرامش اجتماعی و فردی را در جامعه انسانی حاکم می کند.


برگزاری نهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام ستارخان ورزقان


علی وفادار فرماندار ورزقان در بازدید از روستای تاریخی «کرویق» و میدان سوارکاری این روستا گفت: نهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام ستارخان ورزقان در 27 شهریور با حضور سوارکاران و کشتی‌گیران صاحب نام استان در رشته‌های سوارکاری و کشتی محلی برگزار می‌شود.


وی با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر  نهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی جام ستارخان ورزقان و در خور نام منطقه، تذکرهای لازم را به مسؤولان امر داد و گفت: انتظار داریم  برای استقبال با شکوه اهالی عزیز ورزقانی و مهمانان استانی و فرااستانی مسابقات به صورت هرچه بهتر، قانونمند و جوانمردانه و در خور نام منطقه ارسباران برگزار شده و هر کسی لایق قهرمانی است به حق خویش برسد.


وفادار بر مسائلی همچون تامین نظم و امنیت مسابقات، حضور افراد راهنما برای راهنمایی مهمانان جهت رسیدن به مکان جشنواره، حضور تمام وقت اورژانس 115 تا زمان تخلیه کامل مکان، راه ورودی و خروجی و تامین پارکینگ برای خودروهای سواری و رعایت سایر مسائل فنی و ورزشی تاکید کرد./935/203/ب1

ارسال نظرات