۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۸۷۶۰۶
کارشناس مذهبی:

گناهان ما موجب آزرده شدن دل امام زمان می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به این که گناهان ما موجب آزرده شدن دل امام زمان(عج) می شود، گفت: خداوند متعال، امام زمان(عج) را از جمیع بلایا محفوظ می کند، اما امکان دارد خطاها و اشتباهاتی از ما سر بزند که سبب آزرده خواهی ایشان شود.
ميلاد امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم ملاشاهی، کارشناس مذهبی، امروز در سلسله نشست های حلقه های معرفت که در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی، با موضوع «مهدویت» برگزار شد، گفت: انتظار مثبت به این معنا است منتظر با ظلم مبارزه کند و انتظار منفی به این معنا است که انسان در برابر ظلم سکوت کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه شناخت خود را از امام زمان(عج) بیش تر کنیم؟ ابراز کرد: شناخت خود را از طریق مطالعه کتاب های معتبری که در ارتباط با امام عصر(عج) است، بیش تر کنید، همچنین با حضور در مجالسی که برای امام زمان(عج) برپا می شود می توانید نسبت به این بزرگوار معرفت بیش تری کسب کنید.

 

این کارشناس مذهبی گفت: اگر برای امام زمان(عج) دعا کنیم، اثر این دعا هم برای امام عصر(عج) مفید است و هم برای ما. زیارت آل یاسین و دعای فرج، دعاهای مرتبط با امام زمان(عج) است که خواندن این دعاها باعث می شود ارتباط معنوی ما با ایشان بیش تر شود.

 

ملاشاهی با اشاره به این که نتیجه کسب معرفت نسبت به امام زمان(عج)، ایجاد محبت است، افزود: اگر برای امام زمان(عج) با حضور قلب دعا کنیم، معرفت ما بیش تر می شود و در نتیجه محبت ما نیز افزایش پیدا می کند. 

 

گناهان ما موجب آزرده شدن دل امام زمان می شود

وی ابراز کرد: خداوند متعال، امام زمان(عج) را از جمیع بلایا محفوظ می کند، اما امکان دارد خطاها و اشتباهاتی از ما سر بزند که باعث آزرده خواهی ایشان شود. نامه عمل ما به دست حضرت مهدی(عج) می رسد که امکان دارد اتفاقات و ناگواری هایی از ما به ایشان برسد و از گناهان ما ناراحت و آزرده خاطر شوند.

 

این کارشناس مذهبی با خاطر نشان کردن این که امام زمان(عج) یار صالح و مؤمن می خواهند، گفت: انتظار باید انتظاری مثبت باشد، یار امام  زمان(عج) باید با هر چه سبب آزردگی امام عصر(عج) می شود مبارزه کند و زمینه را برای ظهور ایشان فراهم کند.

 

ملاشاهی به ضرورت توجه به اطلاعاتی که از طریق شبکه های مجازی رد و بدل می شود، اشاره کرد و  افزود: پیشرفت هایی در زمینه تکنولوژی صورت گرفته است، اما متأسفانه برخی افراد از آن استفاده صحیح نمی کنند و مطالب دروغ به افراد رد و بدل می کنند و از طریق ماهواره نیز شبهه در ذهن افراد ایجاد می شود.   

 

وی با اشاره به این که هز کدام از عبادت ها خاصیت و اثر دارند، ابراز کرد: طبق آیه قرآن نماز انسان را از فحشا و منکر باز می دارد، اما باید این نکته را در نظر داشت که هر نمازی این اثر را ندارد؛ بلکه نمازی این اثر را دارد که با حضور قلب و با رعایت آداب و شرایط باشد؛ از این رو هر چه نماز انسان با حضور قلب بیش تری باشد، خاصیت بازدارندگی از اعمال زشت نیز بیش تر است./1309/202/ب1

ارسال نظرات