۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۸۷۶۰۸
با حکم مدیریت حوزه علمیه خراسان؛

مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی مدیریت حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام امید سعادتی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان منصوب شد.
حجت الاسلام سعادتي- مدير جديد حوزه علميه آيت الله حکيم شيروان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مدیریت حوزه علمیه خراسان، با صدور حکمی حجت الاسلام امید سعادتی را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شهرستان شیروان در شرق استان خراسان شمالی منصوب کرد.

 

حجت الاسلام سعادتی جایگزین حجت الاسلام ابراهیم طاهریان شده که از شهریور ماه سال 90 تاکنون به عنوان مدیر این حوزه علمیه فعالیت می کرد.

 

مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان پیش از این مسؤول پذیرش مرکز نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی بود.

 

حجت الاسلام سعادتی همچنین از چند سال گذشته مسؤولیت پژوهش، امور روابط عمومی و تربیت بدنی مرکز نمایندگی مدیریت حوزه های علمیه استان را نیز عهده دار بود.

 

وی در حالی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان منصوب شده که این حوزه علمیه در سال تحصیلی پیش رو حدود 100 طلبه در سطوح یک و دو و 10 استاد و مدرس اعزامی و بومی دارد.

 

بر اساس برنامه قرار است مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان، چهارشنبه هفته جاری با حضور حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شهرستان و شماری از مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برگزار شود.

 

شهرستان 157 هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

 

در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر بوده و حدود 150 طلبه خواهر و برادر در این دو مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی تا پایه شش مشغول هستند.

 

مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان در زمره مدارس علمیه شاخص حوزه علمیه خراسان به شمار می رود و در بسیاری از زمینه ها پیشتاز است به گونه ای که نخستین سامانه جامع هوشمند حوزه های علمیه در استان های سه گانه خراسان در این مدرسه علمیه اجرایی شد.

 

این سامانه آموزشی، پژوهشی و تربیتی به منظور دسترسی به اهداف سند چشم انداز 1404 در مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) اجرایی شد که حضور و غیاب هوشمند، تدریس، کتابخانه دیجیتال، سامانه کتابخانه باز مرتبط با کتابخانه ملی کشور و بانک سؤال از جمله بخش ها و برنامه های آن است.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی 94-93 در مجموع هزار و 260 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول بودند.

 

شایان ذکر است، در سال تحصیلی پیش رو، با پذیرش 250 طلبه جدید و نیز ریزش برخی از طلاب قدیمی، شمار طلبه های محصل در حوزه های علمیه استان به حدود هزار و 400 طلبه افزایش می یابد که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات