۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۸۷۶۱۸
استاد حوزه علمیه مشهد:

نتایج اعتقادات و باورهای انسان ها در عالم برزخ مشاهده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد گفت: عالم دنیا دار تکلیف و عمل است، در حالیکه عالم برزخ عمل و تکلیفی نیست و نتایج اعتقادات و باورهای ما در عالم برزخ مشاهده می شود.
قبرستان و ياد مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم عطار رئوف، استاد فلسفه و کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد امروز در رواق درالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران گفت: روح انسان، کانون ادراکات و فعل های انسان است.

 

وی در پاسخ به ای پرسش که بعد از مرگ چه اتفاقی برای انسان رخ می دهد؟ ابراز کرد: تمام ادراکات ما به وسیله روح صورت می گیرد و مرگ به معنای انقطای کامل روح و نفس از جسم و بدن انسان است.

 

استاد کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد ادامه داد: به مجرد این که مرگ انسان فرا می رسد، انسان از عالم دنیا وارد عالم برزخ می شود. عالم دنیا، دار تکلیف و عمل است، در حالیکه در عالم برزخ عمل و تکلیفی نیست و نتایج اعتقادات و باورهای ما در عالم برزخ مشاهده می شود.   

 

عطار رئوف با بیان این که نظام برزخی غیر از نظام دنیا است و زمان دنیایی در آن معنا ندارد، افزود: اگر انسان خوبی باشیم در سیر برزخی تکامل می یابیم و اگر انسان بدی باشیم، در برزخ سیر نزولی خواهیم داشت.  

 

مناجات با پروردگار و ارتباط با ائمه اطهار بهترین اعمال است

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: انسان به مجرد این که وارد عالم برزخ می شود اتفاقاتی در آن عالم برای او رخ می دهد که پرسش ها جدی و اساسی همچون «مَن رَبک» از جمله آن سؤالات است.

 

وی با اشاره به این که در عالم برزخ، زبان درون ما سخن می گوید، ابراز کرد: باور به پروردگار در درون ما است و فطرت که هویت انسانی است، همان توحید است. گرایش به خداوند  متعال در وجود ما است و باید شکوفا شود، اگر در این عالم شکوفا کردیم می توانیم پرسش و پاسخ های عالم برزخ را پاسخ دهیم.

 

استاد کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد گفت: بد اخلاقی، عصبانیت باعث فشار قبر می شود و در مقابل عبادت، مناجات با پروردگار، حسن خلق و ارتباط با ائمه اطهار(ع) بهترین اعمالی است که انسان می تواند با خود به عالم قبر ببرد.

 

عطار رئوف افزود: قیامت شامل موقف های مختلف است. در زیارت آل یاسین که یک دوره معارف مطرح می شود، از موقف های قیامت نام برده شده است. حساب و میزان، موقف های قیامت هستند و در تمام موقف ها افراد را نگه می دارند./1309/202/ب1

ارسال نظرات