۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۸۷۶۲۵
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هنر نباید گمراه کننده باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انشان پیچیده ترین موجود هستی است به طوری خداوند وقتی انسان را خلق می کرد در واقع مهمترین هنرتولیدی خود را به نمایش گذاشت.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان یکشنبه شب در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: نخستین هنرمند در نظام هستی خداوند است چرا که هنر خداوند آفرینش انسانی است که از او به عنوان اشرف مخلوقات نام برده شده است.

 

وی از هنر به عنوان ارائه کردن واقعیت های نظام تکوین و یا عبارتی دیگر هنر را معجزه دانست و یاد آورشد: ذوق و استعداد و کمالاتی که یک هنرمند در ذهنش اش می‌گذرد در اصل سلسله معانی را پشت سر می‌گذارد.

 

آیت الله نمازی افزود: هنر نقاشی در این است که هنرمند با قلم خودش، سلسله ارزش ها را بر روی صفحه ترسیم می‌کند یا کسی که تئاتر و نمایش را تولید می کند به خودی خود عنصر نامطلوب نیست و رساندن خبر به افکار عمومی در موضوعات تئاتر قابل تأمل است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که هنر باید در خدمت نسل جوان امروز جامعه قرار داشته باشد گفت: این هنر نباید گمراه کننده باشد بلکه باید کاملا آموزنده و دقیق باشد.

 

آیت الله نمازی همچنین با تأکید بر این که در تولید برخی از فیلم ها تعریف هنر، مصادیق و محتوای آن باید مورد بررسی قرار گیرد گفت: برگزاری جشنواره ها با ارائه نمایش ها و اجرای تئاتر مورد تائید نیست و گاهی نیز با برخورد رسانه مواجه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که از این فرصت ها باید به صورت تخصصی استفاده شود افزود: امروز جامعه ما از بداخلاقی ها رنج می برد و رابطه بین والدین با فرزند و زن و شوهر نیز قابل بررسی است.

 

آیت الله نمازی، شایعه را به عنوان یکی از مفاسد اجتماعی دانست و یاد آورشد: شایعه می تواند امنیت یک جامعه را  به مخاطره اندازد و یا تهدید کند.

 

وی، با اشاره به هنرنمایی جوانان حزب الله در راستای خدمت کردن تصریح کرد: خالصانه وارد عرصه شویم تا بیشتر مورد عنایت و تائید قرار بگیریم، لذا  از دست اندرکاران این مجموعه که خالصانه فعالیت می کنند تقدیر می شود.

 

مهدی نادعلی دبیر یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان نیز از اعلام نمایش های منتخب این جشنواره در بخش های صحنه ای و خیابانی خبر داد و گفت: 28 اثر در بخش صحنه ای و خیابانی منتخب شدند که تعداد هفده اثر در بخش صحنه ای و یازده اثر در بخش خیابانی از شهرهای همدان، اراک، تهران، آستانه اشرفیه، بهبهان، مرند، کرمانشاه، تفرش، کرج، ملایر و کاشان انتخاب شدند.

 

نادعلی، بیشترین آمار منتخب در نمایش های منتخب صحنه ای و خیابانی را از هنرمندان کاشانی دانست و گفت: از این تعداد مش ده اثر صحنه ای و پنج اثر در بخش خیابانی از آثار کاشان است.

 

مدیر کمیته فنی یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهرکاشان، این رویداد بزرگ هنری در این شهرستان را حائز اهمیت دانست و گفت: با اعلام فراخوان این جشنواره شاهد استقبال هنرمندان به نمایش و تئاتر از سراسر ایران بودیم.

 

وی، دفاع مقدس، اجتماعی، سبک زندگی و داستان های قرآن را از جمله موضوعات این جشنواره برشمرد و گفت: حضور چهره های ماندگار به عنوان داور در یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان نیز نقش بسزایی در جشنواره دارد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات