۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۸۷۶۴۴
استاد حوزه و دانشگاه:

حسن خلق عامل رفع تنش های خانوادگی و مشکلات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که کسی که که اخلاق خوبی دارد، به سوی ارزش های اسلامی کشیده می شود، گفت: بد اخلاقی، بد زبانی و سوء خلق ایمان را تخریب می کند؛ بنابراین باید از درگاه خداوند متعال متناسب با ظاهر پسندیده، اخلاق شایسته نیز طلب کرد تا در سایه حسن خلق بحرانهای خانوادگی نیز رفع شوند.
حجت الاسلام عدالتيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عدالتیان، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در مسجد توفیق  با اشاره به فرمایش عبد العظیم حسنی به امام جواد(ع) اظهار کرد: در دیدار وی با امام جواد(ع) درخواست عرضه سخنی را که از اجداد به یادگاری مانده است، کرد؛ اولین پیام دریافتی این است که  دنبال کردن سخنان ائمه اطهار و اهل بیت ارزشمند است.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروزه ظرفیت ذهن فرزندان ما  در بهره گیری از فرمایش ائمه اطهار بالا بوده و اگر از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم، سعادتمند خواهیم شد؛ همچنین گاهی در مسافرت مسیری را اشتباه می روید و پس از آن با دیدن تابلو راه خودتان را پیدا می کنید، ائمه اطهار نیز یاری گر ما هستند و لازم است تا با فهم پیام آنان نوجوانان و جوانان جامعه را در مسیر سالم قرار دهیم.


وی با اشاره به سخن امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: ایشان می فرمایند که شما نمی توانید همه مردم را با پول  و دارایی جذب کنید، بلکه باید مردم را با برخورد خوب و چهره باز و شاداب به سمت خود بپذیرید، اگر با پول کسی جذب شد دوامی ندارد و به زودی از دست می رود.


حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که برخورد خوب و چهره باز می تواند  مردم را جذب کند، یادآور شد: وقتی که خوش برخورد باشیم می توانیم صلح و صفا را به ارمغان بیاوریم و این یک سرمایه بزرگ است، در حقیقت اگر کسی اخلاق و رفتار خوبی داشته باشد، خداوند ناراحتی های او را از بین می برد و لغزش هایش را می پوشاند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که کسی که که اخلاق خوبی دارد، به سوی ارزشهای اسلامی کشیده می شود، تصریح کرد: بد اخلاقی، بد زبانی و سوء خلق ایمان را تخریب می کند، دین پیامبر بر اخلاق تاکید ویژه ای دارد و باید از درگاه خداوند متعال متناسب با ظاهر پسندیده،  اخلاق نیک و شایسته نیز طلب کرد،  امروزه تنش ها فراوانی در خانواده ها جریان دارد که تبدیل به یک مساله بحرانی شده است.

وی افزود: امروزه خانواده ها  نباید تا به این اندازه تنش داشته باشند، همچنین از فرمایشات اهل بیت است که ارزش هر کس به آن چیزی است که به او بها می دهد، قیمت گذاری انسانها کار سختی بوده و کسی که به قران،صداقت و وفای به عهد پایبند است، به ارزشهای دینی دست پیدا کرده است.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که گناهان ارزشهای دینی را در نظر ما از بین می برند، گفت: باید عیوب و صفات نیک را از یکدیگر تفکیک کرد و از ارزشها برای قیمتی شدن استفاده کنیم؛  همچنین این ارزشها در سیره ائمه اطهار تا آن جا اهمیت دارد  که در کلامی امیر مومنان می فرمایند مالک اشتر برای من مانند من برای رسول خدا است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بر اساس گفته امام جواد(ع) شخصیت انسان در زیر زبانش مستتر است، اظهار کرد: باید مراقب زبان خود باشیم زیرا که یکی از دستورات ائمه اطهار خوش زبانی است، همچنین انجام نماز، حج و زکات  از پایه های دینی است؛ در حقیقت نماز ستون  دین است و روزه در برابر اتش جهنم به منزله سپر و مانع تلقی می شود و عمل به احکام دین نجاتگران ما به حساب می آیند./864/پ202/ب

ارسال نظرات