۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۲۸۷۶۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بحران امروز منطقه به دلیل دوری از سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بحران های امروز در کشورهای اسلامی را به دلیل دوری از سیره اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی همان طور که پیامبر گرامی اسلام سفارش فرمودند به قرآن و اهل بیت پناه ببرند به حتم هیچ تهدیدی جامعه اسلامی را تهدید نخواهد کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) در ساری برگزار شد، شخصیت علمی امام جواد(ع) را الگوی مناسبی برای جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت جوادالائمه(ع) با بهره‌گیری از علم همراه حلم و ایمان به تداوم امامت پرداختند که این مهم بهترین الگو برای جوانان است.

 

وی با بیان این که امام جواد(ع) برای تبلیغ از شیوه مناظره بهره بردند، گفت: مناظرات و پاسخ‌های عالمانه امام جواد(ع) مقام علمی و توانایی پذیرش امامت پیشوای نهم را بر همه روشن ساخت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زندگی امام جواد(ع) همانند سایر ائمه معصومین(ع) مملو از مکارم اخلاق، مناقب و معجزات، ارتباط متواضعانه، صمیمانه و همدردی با اصحاب و یاران بود، بیان داشت: زندگی پربرکت امام معصوم با توطئه حاکم مستبد معتصم و به دست همسرش ام فضل پایان یافت.

 

وی با بیان این که امام جواد (ع) تنها امامی بود که در سن نه سالگی به امامت رسید، خاطرنشان کرد: این مسأله طعن و مخالفت دشمنان را برانگیخت تا آنجا که به حیرت و حتی سرگردانی برخی از شیعیان نیز انجامید اما با آشکار شدن جلوه های الهی امامت آن امام همام اندک اندک ابرهای تیره تردید کنار رفت و خصانیت خورشید امامت ایشان آشکارا رخ کرد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امامت امام جواد(ع) در خردسالی، اعجازی نو در تاریخ پرافتخار زندگانی امامان الهی است، گفت: امامت ایشان در کودکی جلوه ای دیگر از شکوه بیکران آن ائمه هدی را آشکار می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ادامه داد: بدون تردید، امامت اعجازآمیز امام جواد(ع) جز با اتصال آن امام با منبع سرشار علم الهی تبین شدنی نیست و این امر مبتنی بر بنیادهای پوشیده و غیبی جهان است.

 

وی به استعداد ذاتی امام جواد(ع) در حوزه علم و دانش اشاره کرد و افزود: این امام همام همانند امامان قبل از خود در زمینه تربیت، نشر علوم دینی و معارف اسلامی بی نظیر بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که محافل دینی مکان مناسبی جهت معرفی معرف های مقبول و منکرهای موجود در جامعه است تا مردم جهت تبعیت از الگوی کامل هدایت شوند، گفت: حضور در کنار مکتب راستین امامان معصوم(ع) توفیقی می خواهد که همه کس مشمول این سعادت نمی شوند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که جوانان باید از مکتب اهل بیت(ع) بهره مند شوند خاطرنشان کرد: تنها راه پیشرفت مادی و معنوی انسان در تمسک به اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام شکریان تاکید کرد: شیعیان با تمسک و پیروی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، راه سعادت را کسب می کنند و نجات حقیقی را به دست می آورند زیرا امامان، چراغ روشن و مشعل هدایت بشریت هستند و مطالعه و سیره شخصیت امامان همام ضروری است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، بحران های امروز در کشورهای اسلامی را به دلیل دوری از سیره اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی همان طور که پیامبر گرامی اسلام سفارش فرمودند به قرآن و اهل بیت پناه ببرند به حتم هیچ تهدیدی جامعه اسلامی را تهدید نخواهد کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات