۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۲۸۷۶۶۲
امام جمعه کوهرنگ:

حفظ ولایت و امامت در خاندان پیامبر مدیون درایت امام جواد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کوهرنگ با اشاره به توطئه مأمون برای این که ادامه امامت و ولایت از نسل او باشد، به ازدواج دختر مأمون با امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و این که دختر مأمون از امام(ع) صاحب فرزند نشد، امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر(ص) باقی ماند.
امام جمعه کوهرنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی، امام جمعه کوهرنگ، صبح امروز در نشست کلاس معارف مدیران این شهرستان، با تسلیت سالروز شهادت امام جواد الائمه(ع)، به تشریح سیره عملی این امام همام پرداخت و گفت: در زمان امام جواد(ع) با توجه به علم فراوان این امام رئوف علم آموزی بسیار ترویج و گسترش داشت.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: از آن جایی که در زمان امام جواد(ع) بحث علم آموزی و اهمیت به علم بسیار رواج داشت و چون مامون نیز علم دوست بود در صدد بر آمد که با برگزاری مذاکره و مناظره‌ های علمی با علما و مباحثه، امام جواد(ع) را شکست دهد.

 

وی با اشاره به این که در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مأمون تشکیل می‌شد پیروز این مباحث و مناظره‌ های علمی حضرت امام جواد(ع) بودند، گفت: دلیل پیروزی امام جواد(ع) با آن سن کم چیزی جز این نبود که ایشان علمی الهی داشتند و آموزه های علمی ایشان به مکتب و مدرسه ای مربوط نمی شد چراکه ایشان اصلا به مکتب نرفته بودند.

 

امام جمعه کوهرنگ تصریح کرد: مهم‏ ترین مسأله‏ در زندگی امام جواد(ع) که به جا است هم ‏اکنون از آن سخن گفته شود این است که در زمان ایشان دستگاه خلافت عباسیان و شخص مأمون با به ازدواج در آوردن دختر خود به عقد ایشان سعی در انحراف امامت از خاندان پیامبر اسلام(ص) داشت.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: وقتی هجوم خلفا بر ایشان سبب شد که تن به این ازدواج دهند امام(ع) با درایت بسیار بالا و البته لطف خداوند جلوی انحراف عظیمی را گرفتند، زیرا که مأمون قصد داشت تا به مسلمانان القا کند که امام بعدی مسلمین از نسل او است.

 

حجت ‏الاسلام طباطبایی تصریح کرد: امام جواد(ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و این که دختر مأمون از امام(ع) صاحب فرزند نشد، امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر(ص) باقی ماند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: این که در برخی روایات وجود امام جواد(ع) را پربرکت ‏ترین وجود در مخلوقات معرفی می ‏کند شاید به این سبب باشد که ایشان سبب حفظ ولایت و امامت در خاندان پیامبر(ص) شدند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کوهرنگ، ساده زیستی امام جواد(ع) در زندگی را الگویی برای جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: امروزه باید جوانان انقلابی و مؤمن کشور با الگو پذیری از امام جواد(ع) از تشریفات زندگی بکاهند و هدف خود را ساختن زندگی مادی صرف ندانند.

 

این مقام مسؤول در پایان با ابراز نگرانی از روش کسب درآمد در کشور تصریح کرد: از تأکیدات مهم امام جواد(ع) کسب روزی حلال و کار و تولید است اما متأسفانه امروز برخی تنها به دنبال کسب پول بیشتر بدون در نظر گرفتن حلیت یا حرمت آن هستند و این بسیار اسفناک است./9457/202/ب1

ارسال نظرات