۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۲۸۷۶۶۴
امام جمعه زنجان:

حج فرصت مناسبی برای خودسازی حجاج است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان زنجان از زائران ایرانی خواست که از فرصت ایام حج به خوبی استفاده کنند و این فرصت استثنایی را از دست ندهند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان و نماینده ولی فقیه در استان زنجان در گفت‌وگویی از زایران ایرانی خواست که از فرصت ایام حج به خوبی استفاده کنند و این فرصت استثنایی را از دست ندهند.

 

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی و بسیاری از بزرگان توصیه دارند این است که حج یک فرصت استثنایی برای خودسازی به شمار می‌آید و نباید این فرصت را به راحتی از دست داد و این فرصت برای همگان فراهم نمی‌شود. آن‌ها که توفیق چنین سفری را دارند باید قدردان باشند و از لحظه لحظه آن بهره بگیرند.

 

وی ادامه داد: زایران باید توجه داشته باشند که سفر حج، سفر من الله است و در یک مقطع زمانی خاصی انجام می‌گیرد و در همان زمان به پایان می‌رسد و این فرصتی است برای ارتقایی کمالات انسانی و در یک کلمه خلوص در عبادات.

 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: حجاج بدانند که افزون بر استفاده فرصت حج برای خودسازی و استفاده‌های فردی باید از آن در جنبه اجتماعی نیز بهره بگیرند و با زایران جهان اسلام مرتبط باشند و بتوانند با ارتباطی که در این کنگره عظیم ایجاد می‌کنند، مشکلات مسلمانان را شناسایی و در جهت رفع آن به همدیگر کمک کنند.

 

امام جمعه زنجان گفت: ایجاد انس و ارتباط با زایران جهان اسلام بسیار ضروری است و ما باید براساس فرموده امام صادق(علیه‌السلام) با جهانیان مرتبط باشیم و دردها و گرفتارهای همدیگر را در عمل برطرف کنیم.

 

وی افزود: امروز زایران ایرانی در حج تمتع و سرزمین وحی، سفیران جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آیند و همه نگاه‌ها به آن‌هاست بنابراین رفتار و کردار آن‌ها زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد به گونه‌ای رفتار کنند که زینت ائمه اطهار علیهم‌السلام باشند و بتوانند پیام انقلاب اسلامی را به جهانیان مخابره کنند.

 

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: اتحاد و انسجام میان مسلمانان یک ضرورت انکار ناپذیر است که در حج تحقق می‌یابد و مسلمانان جهان در این کنگره عظیم می‌توانند به بیان مظلومیت‌های خود بپردازند و اینکه چگونه زیر شلاق مستبدان و ظالمان قرار گرفته‌اند و راه حل آن چیست و چگونه می‌توان از این استبداد جهانی نجات یافت./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات