۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۸۷۶۸۰
به همت ستاد اقامه نماز و مشارکت آموزش پرورش؛

طرح ملی مبین در خراسان شمالی اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: به همت این ستاد و مشارکت آموزش و پرورش، طرح ملی مبین(مدیریت برنامه های یاوران نماز در مدارس) در این استان اجرا شد.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برنامه های این ستاد در راستای ترویج فرهنگ نماز در جوامع هدف خاص، اظهار کرد: طرح ملی مبین(مدیریت برنامه های یاوران نماز در مدارس) یکی از طرح های کشوری در این زمینه است که با هدف راه اندازی تشکل های دانش آموزی یاوران نماز در مدارس منتخب این استان اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه طرح مزبور با اجرای دوره علمی و کاربردی برای مدیران مدارس خاص استان آغاز شد، اضافه کرد: در این دوره آموزشی مدیران منتخب مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه و کارشناسان اقامه نماز ادارات آموزش و پرورش آموزش های کابردی لازم و نحوه تبلیغ نماز را زیر نظر اساتید برجسته دانشگاه، ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش که در زمینه آموزش عملی نماز فعال هستند، فراگرفته و بعد از آن به عنوان سفیران نماز در مدارس، فعالیت های خود را بر اساس برنامه آغاز کردند.

 

این مسؤول افزود: مدیران شرکت کننده در این دوره با انواع روش ها، نوع برخورد و سخنان لازم برای جذب دانش آموزان به اقامه نماز آشنا شدند.

 

حجت الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: این مدیران فعالیت هایی نظیر جذب و ترغیب نوجوانان به ادای فریضه نماز با استفاده از روش های آموخته شده و اشاعه فرهنگ نماز در سطح مدارس را انجام می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین دوره این طرح در استان خراسان شمالی به منظور ترویج فریضه نماز در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان، مدیران مدارس تیزهوشان و نمونه اجرایی شده است، افزود: برای اجرای این طرح مدارس با شرایط خاص و دارای حجم بالای دانش آموز انتخاب شده بودند.

 

حجت الاسلام احمدی فر در ادامه با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ نماز و گسترش آموزه های اسلامی در مدارس، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ملی مبین و مدیریت برنامه های یاوران نماز در مدارس خاص و نیز تعمیم این طرح به سایر مدارس، می توان یاوران نماز بیشتری در بین فرهنگیان و دانش آموزان در سطح کشور تربیت کرد.

 

به گفته وی یاوران نماز با اجرای طرح های ابلاغی و ابتکاری با محوریت مردم، زمینه گسترش فرهنگ نماز و فراگیر شدن موضوع اقامه نماز جماعت در مساجد و اماکن عمومی را فراهم خواهند کرد.

 

حجت الاسلام احمدی فر با بیان اینکه در این میان مدارس به عنوان یکی از اماکن تجمعی دانش آموزان و فرهنگیان اهمیت دوچندانی دارند، تصریح کرد: مدرسه نهاد مقدسی بوده و با فعالیت یاوران نماز در آن تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان و آینده سازان کشور تسهیل می شود.

 

وی با تأکید بر اینکه در طرح ملی مبین آموزش ها به صورت اصولی و تخصصی ارائه شده و روش های جذب دانش آموزان به نماز نیز کاربردی و مبتنی بر اصول روان شناسی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز، در گام نخست می بایست مربیان و یاوران نماز با علم به اهمیت نماز، نسبت به راه ها و روش های تبلیغ و آموزش آن آگاهی مناسبی داشته باشند تا فعالیت های ترویجی و فرهنگی آنها مثمر ثمر باشد.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، مراحل بعدی طرح ملی مبین(مدیریت برنامه های یاوران نماز در مدارس) پس از حصول نتیجه در فاز نخست طرح، در دستور کار قرار می گیرد.

 

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور با افزون بر 918 هزار نفر جمعیت، 164 هزار دانش آموز دارد که زیر نظر 14 هزار فرهنگی در بیش از دو هزار آموزشگاه با هشت هزار و 100 کلاس تحصیل می کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات