۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۷۶۸۷
حجت الاسلام گواهی:

انجام وظایف دینی و تربیتی از سوی مادران جامعه را به صلاح و فلاح نزدیک‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد سول الله با اشاره به شخصیت والای مادر امام جواد(ع) و بردن نام ایشان توسط پیامبر اکرم (ص)، درباره نقش پررنگ مادران در جامعه امروز اظهار داشت: هرگاه مادران ما وظایف دینی و تربیتی خود را به طور کامل انجام دهند، جامعه ما به صلاح و فلاح نزدیک‌تر است و در غیر این صورت، جامعه از اهداف خود دور خواهد شد.
عبدالعلي گواهي نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه محمد رسول الله

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز  در مجلس سوگواری شهادت حضرت امام جواد (ع) که در دفتر آیت الله علوی گرگانی در تهران برگزار شدگفت: چنین ایامی فرصتی طلایی است تا به سیره و کردار معصومین (ع)توجه کنیم و به تبیین آن بپردازیم.

وی با اشاره به شخصیت والای مادر امام جواد(ع) و بردن نام ایشان توسط پیامبر اکرم (ص)، درباره نقش پررنگ مادران در جامعه امروز اظهار داشت: هرگاه مادران ما وظایف دینی و تربیتی خود را به طور کامل انجام دهند، جامعه ما به صلاح و فلاح نزدیک‌تر است و در غیر این صورت، جامعه از اهداف خود دور خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگمحمد رسول الله(ص) تهران بزرگ همچنین درباره القاب آن حضرت و مهمترین آن‌ها یعنی تقی، گفت: این لقب برای این به حضرت امام جواد(ع) داده شد که در زمانه و شرایط دشواری تقوای الهی را به بهترین شکل ممکن رعایت می کردند. شرایطی که امروز هم آن را در جامعه‌مان شاهد هستیم و دینداری بسیار دشوارتر از گذشته شده است.
گواهی با اشاره به غربت و برخی مصائب حضرت امام رضا(ع) و فرزند ایشان امام جواد (ع) ادامه داد: حقیقت این است که ائمه امروز در اوج اقتدار و قدرت قرار دارند. آن‌ها در گذشته و زمان حیات، مظلومیت، مصائب و بی احترامی‌های بسیاری را تحمل کردند اما امروز به لطف خدا حرمت و احترام بسیاری دارند.
وی در پایان سخنانش با بیان حدیثی از امام جواد(ع) اظهار داشت: نعمتی که بابت آن شکر الهی را بجا نیاوریم، مانند گناهی است که توبه نکرده و مورد بخشش خدا قرار نگرفته است.
گفتنی است حضرت امام جواد(ع) روز دهم رجب سال 195 ه ق در مدینه به دنیا آمدند و هشت سال بعد، پس از شهادت امام رضا(ع) به مقام والای امامت نائل شدند. امام محمد تقی پس از 17 سال امامت در روز پایانی ذیقعده سال 220 ه ق در بغداد به شهادت رسیدند و در کنار جد بزرگوارشان امام موسی کاظم(ع) به خاک سپرده شدند.9594/پ202/ص
ارسال نظرات