۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۸۷۷۴۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان:

طلبه باید به علم روز مجهز باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری دانشگاه لرستان با بیان این که فراگیری علم نور الهی است، گفت: طلبه موفق فردی است که به علم روز مجهز و با ابزار نوین تبلیغ آشنا باشد.
آيين آغاز سال تحصيلي جديد حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه لرستان، صبح امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران لرستان که در مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه گفت: امید است طلاب سال تحصیلی را همراه با نشاط آغاز کنند.

 

وی با بیان این که توفیق الهی برای مؤمن نیاز است، عنوان کرد: توکل بر خدا و باور به خدای متعال موجب می شود سختی ها تحمل شود و کارها پیش رود.

 

شرط رسیدن به مقامات علمی تزکیه نفس است

حجت الاسلام حسینی توفیق الهی، نفس لوامه و تزکیه نفس را به عنوان نیاز مؤمنان بیان کرد و افزود: اهمیت تزکیه نفس بر طلاب پوشیده نیست و طلبه باید در این زمینه وقت بگذارد.

 

وی تزکیه نفس را شرط رسیدن به مقامات بالای علمی بیان کرد و افزود: طلبه موفق فردی است که همت والا داشته باشد.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان با تأکید بر مطالعه طلاب عنوان داشت: توصیه می شود طلاب کتب روایی شیعه را مطالعه کنند.

 

علم نور الهی است

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر توجه طلاب در زمینه فراگیری علوم دینی اظهار داشت: علم نور الهی است، خداوند علم را در دل هرکسی که دوست می دارد قرار می دهد.

 

وی در ادامه تزکیه نفس را میانبرترین راه در رابطه با دوستی با خداوند بیان کرد و ادامه داد: دوستی با خدای متعال موجب می شود بسیاری از مشکلات و دغدغه ها برطرف شود.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان در ادامه فریادرسی درماندگان، فراگیری علم، حیا، عفت و پاکدامنی، شاد بودن، خنداندن دیگران با حفظ حرمت ها و بدون تمسخر و رعایت مسائل شرعی را از جمله راه های دوستی با خداوند عنوان کرد.

 

وی با تأکید بر رعایت آداب اسلامی از سوی طلاب اظهار داشت: خداوند نعمتی را که در اختیار انسان قرار می دهد، دوست دارد اثر آن نعمت را ببیند، باید توجه داشت حلال خداوند را بر خود حرام نکنیم.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که نباید نعمت های الهی را فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: از دیگر راه های دوستی با خداوند، دوستی با دوستان خداوند است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت شبکه های مجازی اظهار داشت: شبکه های مجازی و ماهواره به تدریج روی انسان اثر می گذراند و فرد بدون این که متوجه شود خالی از تقوا می شود.

 

این استاد حوزه علمیه لرستان خطاب به طلاب عنوان کرد: شما به عنوان کارشناسان دین باید آسب های شبکه های مجازی و ماهواره را بدانید و به دیگران انتقال دهید.

 

وی یادآور شد: فضای مجازی به دنبال تحقیر زنان و دختران است، باید نسبت به توطئه های دشمن هوشیار باشیم و دیگران را نیز هوشیار کنیم.

 

رعایت آداب اسلامی، ستاد تبلیغاتی حوزه های علمیه است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان با بیان این که رعایت آداب اسلامی، ستاد تبلیغاتی حوزه های علمیه است، افزود: جذابیت دین ما در رعایت آداب اسلامی است.

 

وی با تأکید بر رعایت اخلاق و آداب اسلامی طلاب در برخورد با مخاطبان تصریح کرد: طلبه نباید اصطلاحات طلبگی و حوزوی را در هر جمعی مطرح کند و باید از بداخلاقی پرهیز کند.

 

حجت الاسلام حسینی مجهز بودن به علم روز را از مهم ترین وظایف طلاب بیان کرد و گفت: طلاب با آگاهی کامل باید در فضای مجازی شبهات را بشناسند و بتوانند پاسخگو باشند.

 

وی در ادامه با بیان این که حفظ حجاب و رعایت آداب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باید بدانیم که حفظ حجاب بخاطر جلوگیری از فساد نیست بلکه به خاطر شخصیت بخشی به افراد است.

 

فراگیری علم در حوزه های علمیه برای آخرت باوری است

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه لرستان با بیان این که فراگیری علم در حوزه های علمیه برای آخرت باوری است، افزود: طلاب باید اصل را بر خودباوری قرار دهند، چراکه در غیر این صورت بسیاری از شبهات بی پاسخ خواهند ماند./9459/202/ب1

ارسال نظرات