۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۷۷۴۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل:

امام جواد نقش اساسی در به چالش کشیدن اندیشه های انحرافی داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: امام جواد(ع) علیرغم اینکه تحت نظر شدید خلفای بنی عباس قرار داشت، حقایق و ارزش های دینی را بیان کرده و اندیشه های غلط را به چالش می کشید.
حجت‌الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت ‌الاسلام سمیع الله مردان رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران هیأت جواد الائمه(ع) مسجد ام البنین این شهرستان گفت: امام جواد(ع) در نوجوانى به رهبرى امت اسلام منصوب شد و در سال هایى کوتاه، جهادى فشرده، با دشمنان خدا کرد به طورى که در سن 25 سالگى و در دوران جوانى، وجودش براى دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و ایشان را به شهادت رساندند.

 

وی با اشاره به اینکه زندگى کوتاه امام جواد(ع) به جهاد با کفر گذشت یاد آور شد: درس بزرگ امام جواد(ع) در جهاد با کفر برای پیروان آن امام بزرگوار آن است که در هنگامى که در مقابل قدرت هاى منافق و ریاکار قرار مى‌گیریم، باید هوشیارى مردم را براى مقابله‌ با این قدرت ها برانگیزیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل ‌گفت: در دوران ما و در همه‌ دوران هاى تاریخ، قدرتمندان همیشه سعى کرده‌اند وقتى از مقابله‌ رو در رو با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ و ریاکارى و نفاق بزنند.

 

حجت ‌الاسلام مردان افزود: زمانی که ابرقدرت های کفر با تمام امکانات علیه مقدسات مسلمانان به ویژه پیروان واقعی اهل بیت(ع) قیام کرده اند باید با وحدت و انسجام و با پیروی از ولایت مطلقه فقیه ذره ای از مواضع برحق خود کوتاه نیاییم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: پس از شهادت امام رضاعلیه(ع) به دلیل ظهور مکاتب مختلف و به وجود آمدن اندیشه ها و عقاید گوناگون و پدیدار شدن ادیان منسوخه و باطله، مسائل علمی و رد شبهات بیشتر مطرح بود.

 

حجت الاسلام مردان یاد آور شد: امام جواد(ع) علیرغم اینکه تحت نظر شدید خلفای بنی عباس قرار داشت و فرصت چندانی برای انتشار معارف اهل بیت(ع) نداشت، در عین حال از هیچ گونه تلاشی فروگذار نمی کرد و حقایق و ارزش های دینی را بیان کرده و افکار و اندیشه های غلط را به چالش می کشید.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: امام جواد(ع) مانند ائمه دیگر با مذهب های باطل زمان خود، چه آن ها که برخاسته از درون جامعه اسلامی بودند و چه از بیرون، خط بطلان کشید.

 

حجت ‌الاسلام مردان در خصوص ویژگی های علمی امام جواد(ع)گفت: امام جواد(ع) در مقام رهبری امت اسلام، به‌عنوان الگوی دانشمندان جوان چنان در عرصه علم و دانش درخشید که سبب تعجب و شگفتی دوست دشمن شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: گفت‌وگوها، مناظرات، پاسخ به شبهات عصر، گفتارهای حکیمانه و خطابه ‏های آن گرامی، گواه روشنی براین مدعا است.

 

حجت الاسلام مردان یاد آور شد: شخصیت علمی امام جواد علیه السلام به حدی بود که مأمون پیوسته شیفته ایشان بود، زیرا امام با وجود کمی سن، فضل و علم و کمالِ عقل خود را نشان داد./1307/202/ب1

ارسال نظرات