۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۸۷۷۹۷
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان:

مبارزه با حب ریاست انسان را بهشتی می کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که مبارزه با قوه حسد و حب ریاست بسیار مشکل است، گفت: مبارزه با قوه حسد و حب ریاست بسیار مشکل است ولی انسان را بهشتی می کند
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در مسجد حکیم اصفهان با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد الائمه(ع) گفت: حسادت موجب شهادت امام جواد الائمه(ع) شد.

 

وی در ادامه با اشاره به زندگی امام جواد الائمه(ع) افزود: امام جوادالائمه(ع) در سن هفت سالگی به مقام امامت رسیدند و به مدت هفده سال در این مسند باقی ماندند ولی دشمن اجازه فعالیت را از ایشان گرفته بود.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان روایتی از امام رضا(ع) که می فرمایند، «جوادم بیش از همه برای اسلام مفید خواهد بود»، ابراز داشت: این روایت دلیلی بر نهایت تلاش امام جواد الائمه(ع) برای هدایت بشریت است، هر چند که ایشان در طول دوران امامت خود غالباً تبعید بودند و زمینه برای هدایت بسیاری از شیعیان فراهم نشد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به مستندات تاریخی بیان داشت: امام جواد الائمه(ع) در بغداد با توسل به زور با دختر مأمون(ام الفصل) ازدواج کردند ولی امکان این که این زن ملعونه، مجرای ادامه امامت باشد وجود نداشت بنابراین ایشان به مدینه سفر کرده و با مادر امام هادی(ع) ازدواج کردند.    

 

وی افزود: امام جواد الائمه(ع) بعد از ازدواج با مادر امام هادی(ع)، در مدینه وضعیت خوبی داشتند ولی دوباره ایشان را به بغداد تبعید کرده و در آن جا به دست همسر خود امام، امام را به شهادت رساندند.

 

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه با اشاره به خطرات حسادت که در همه افراد به طور کم و بیش وجود دارد گفت: اولین قتلی که روی زمین اتفاق افتاد به خاطر حسادت قابیل نسبت به هابیل بود و این آفت(حسادت) تا الآن به بشر ضربه های جبران ناپذیری وارد کرده است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: دستور قتل امام جواد الائمه(ع) به واسطه تحریک کردن معتصم توسط آخوندهای دربار و به دست همسر امام اتفاق افتاد و این به خاطر جلوگیری از عزیزتر شدن امام نزد مردم بود.

 

وی در پایان با بیان این جمله که باید از تاریخ درس گرفت، افزود: مبارزه با قوه حسد و حب ریاست بسیار مشکل است ولی انسان را بهشتی می کند./867/پ202/ش

ارسال نظرات