۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۸۰۷
رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی:

نماز، سبب تقویت روحیه ولایت پذیری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ ضیائی با اشاره به این‌که نماز زمینه ساز قلبی پیوند به انقلاب و اطاعت از امر ولایت است، گفت: ما به فرمان همان کسی که احکام شرعی نماز را برای ما بیان کرده است و فرض نموده است، حکم انقلاب و اطلاعت از ولایت را بر خود لازم می دانیم.
ضيائي

اسدالله ضیائی، رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آثار و فوائد نماز در تربیت دینی نوجوانان و جوانان و ضمن اشاره به بیانات رهبری در رابطه توجه به تربیت دینی نسل جوان و معنویت آن ها، گفت: از جمله آثاری تربینی نماز تقویت روحیه بندگی و عبادت است.

 

وی، ابراز داشت: همین روحیه اطاعت، بندگی و خضوع در برابر ذات احدیت، زمینه ساز اطاعت و ولایت پذیری را در نماز گزار ایجاد و روح او را تعالی می بخشد و قدم های او را در مسیر ولایت و اطاعت از رهبری جامعه استحکام می بخشد.

 

ضیائی با اشاره به این‌که نماز زمینه ساز قلبی پیوند به انقلاب و اطاعت از امر ولایت است، گفت: ما به فرمان همان کسی که احکام شرعی نماز را برای ما بیان کرده است و فرض نموده است، حکم انقلاب و اطلاعت از ولایت را بر خود لازم می دانیم.

 

وی، اقامه فریضه‌ای الهی را نصرت و یاری دین الهی خواند و تصریح کرد: هر کس به هر نحوی در راستای اقامه این فریضه‌ای ارزشمند الهی گام بردارد در حقیقت دین الهی را یاری کرده است و خود نیز از یاری الهی بهرهمند خواهد شد.


وی با بیان این‌که اقامه نماز چهار رکن دارد، اظهار داشت: تمهید، ترویج، تعلیم و تعمیق نماز چهار رکن اقامه نماز است؛ تمهید نماز نخستین رکن اقامه نماز است، بستر سازی و ایجاد زیرسازهای اقامه نماز مانند ساخت مسجد و فرش از مصادیق تمهید نماز است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان، با اشاره به رکن تعلیم نماز و تلاش در راستای آموز آن، افزود: رکن دیگر نماز تبلیغ و ترویج آن است و بیان احکام و شرایط نماز است و رکن بعدی تعمیق نماز و ارتقاء سطح کیفی نمازگزار است.

 

وی با اشاره به طرح یاوران نماز، ابراز داشت: طرح یاوران نماز یک طرح جامع با همکاری مدیران مدارس در ترویج نماز در میان جوانان است، استراتژی ستاد اقامه نماز ایجاد اعتقاد و انگیزه نسبت به نماز برای اشخاص در سنین کودکی و جوانی است.

 

ضیائی خاطرنشان کرد: استقاده از ظرفیت مادران در سنین کودکی و شرقیت تعلیم و تربیت مدارس توسط معلمان از جمله راه کارهای اشاعه نماز است./854/302/ب3

ارسال نظرات