۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۸۷۸۲۵
خبرگان بصیر(11)

ساده‌لوحان و تأثیر‌پذیران از بیگانه صلاحیت نمایندگی خبرگان را ندارند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: کسانی که بینش سیاسی ضعیف دارند و به سادگی تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند یا قدرت تحلیل سیاسی ندارند و از رادیو‌ها و رسانه‌های بیگانه و وابسته به استکبار تأثیر پذیری دارند نباید وارد مجلس خبرگان رهبری شوند.
حجت‌الاسلام محمد رضايي، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

حجت‌الاسلام محمد رضایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در فارس با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین نهادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد و از نهادهای حکومتی نظام است مجلس خبرگان رهبری است که در واقع این مجلس و نمایندگان آن هم رهبر را تعیین می‌کنند و هم نظارت بر کارهای رهبری را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه افزود: شرایطی که رهبری باید داشته باشد در قانون به صورت برجسته آمده است، رهبری باید صلاحیت علمی در ابواب مختلف، برخورداری از عدالت و تقوا، بینش بالای سیاسی و اجتماعی، تدبیر و تدبر، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری جامعه داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام رضایی اظهار کرد: اگر بنا است که نظام اسلامی چنین رهبری داشته باشد، تشخیص این ویژگی‌ها از دو راه‌ امکان پذیر است، یکی انتخاب رهبر از سوی کارشناسان خبره، صاحب فکر و صاحب نظر است که در جامعه حضور دارند و بدون رأی مردم انتخاب شده‌اند.

 

وی ادامه داد: راه دوم انتخاب مستقیم رهبر از سوی مردم است که به دلایل مختلف قابلیت اجرا ندارد و سبب هرج و مرج و آشفتگی در انتخاب می‌شود، از این‌رو نیاز است مردم نمایندگان خبره و کارشناس را انتخاب کنند، سپس نمایندگان مردم رهبر را انتخاب کنند، که این مسیر در قانون هم آمده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: نمایندگان مردم نیز بر اساس قانون باید معیارها و ویژگی‌هایی داشته باشند، دین‌داری و  اشتهار به دین‌داری، شایستگی و برجستگی اخلاقی مهم‌ترین شرط نمایندگی مردم در مجلس خبرگان رهبری است.

 

وی ادامه داد: اجتهاد در حد قدرت استنباط احکام دینی، بینش سیاسی و آشنایی با مسائل روز، دوست شناسی و دشمن شناسی، معتقد بودن به نظام، نداشتن سوء سابقه سیاسی و اجتماعی از دیگر شرایط مهم نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

 

حجت‌الاسلام رضایی تأکید کرد: کسی که بحث اسلامیت نظام را قبول ندارد و به جمهوریت دامن می‌زند، یا کسانی که ساده لوح هستند و بینش سیاسی ضعیف دارند و به سادگی تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند یا قدرت تحلیل سیاسی ندارند و از رادیو‌ها و رسانه‌های بیگانه و وابسته به استکبار تأثیر پذیری دارند، نباید به این جایگاه دست پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد: کسانی که در موضع‌گیری‌های سیاسی مشکل دارند، زمان‌شناس نیستند و  زمانی که نظام به حضور سیاسی آنان نیاز دارد غایب هستند یا سکوت می‌کنند یا کسانی که مخالف خط ترسیم شده از سوی نظام یا رهبری حرکت می‌کنند، حضورشان در این جایگاه خطرناک است و سبب انحراف جامعه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به دیداری که نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب داشتند، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اشاره کردند به این که مجلس خبرگان باید مایه آرامش و سکینه جامعه باشد، این بدین معنا است که مردم احساس کنند از یک پشتیبان معنوی بالایی برخوردارند که می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان بهترین تصمیم را بگیرند.

 

وی ادامه داد: همان‌گونه که در سال 68 بهترین تصمیم را گرفتند و در کوتاه‌ترین مدت رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند و خواب سلطه‌گران، مستکبران و دشمنان داخلی و خارجی را آشفته کرده و نقشه‌شان را نقش بر آب کردند.

 

حجت‌الاسلام رضایی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فرمودند مجلس خبرگان وظیفه دارد جامعه را به سمتی ببرد که ادبیات نظام سلطه در کشور تبدیل به گفتمان نشود و با آگاه سازی جامعه و افکار عمومی جامعه را با اهداف و کلیشه‌های نظام سلطه آشنا کنند، و این مهم از دیگر وظایف و مأموریت‌های نمایندگان مجلس خبرگان است./919/ت302/ج

ارسال نظرات