۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۸۷۸۶۳

آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان مراغه

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی جدید مدارس علمیه شهرستان مراغه امروز با حضور مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی آغاز شد.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) شهرستان مراغه اظهار داشت: طلاب جوان سربازان امام عصر(عج) برای مقابله با جهل و نادانی، و حوزه‌های علمیه سنگر مبارزه با طاغوت و ترویج دستورات الهی، حضرت محمد(ص) و آل محمد است.


وی با بیان این‌که طلاب بایستی در عرصه تهذیب نفس نیز به اندازه کسب مدارج عالی علمی تلاش داشته باشند، خاطرنشان کرد: علم بدون اخلاق هیچ فایده‌ای به حال طلبه نخواهد داشت، بایستی همزمان با ارتقای سطح علمی، در مقابل مردم متواضع‌تر و عامل به گفته‌هاش خود باشید.


حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ و معارف دینی در سطوح مختلف اجتماعی نیازمند آشنایی مبلغان و طلاب با اصول و شیوه‌های تبلیغ است، گفت: مردم دین را با اعمال شما می شناسند، بنابر این بایستی در اعمال و رفتار خود نهایت دقت نظر را داشته باشید.


 مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از وضعیت مدارس علمیه استان گفت: امسال 500 طلبه جدید در حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی پذیرش می‌شوند، که این تعداد طلبه‌ برای سال تحصیلی جدید در 22 مدرسه و 3 مرکز تخصصی برای فراکیری علوم دینی پذیرش شده‌اند.


وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی حوزه های استان از 15 شهریور آغاز شده است، افزود: هم اکنون بیش از سه هزار طلبه سطوح مختلف در مدارس علمیه برادران استان در حال تحصیل هستند که تعدادی از طلاب نیز در مرکز جامعه المصطفی العالمیه تبریز از ملیت‌های مختلف تحصیل می کنند.


گفتنی است، امسال 45 طلبه جدید در مدارس علمیه برادران شهرستان مراغه پذیرش شده‌اند که با احتساب این تعداد طلبه ورودی جدید، هم اکنون بیش از 300 طلبه در 10 پایه تحصیلی در مدارس علمیه حضرت امیرالمؤمنین، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) شهرستان مراغه سال تحصیلی خود را آغاز کردند./935/202/ب3

ارسال نظرات