۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۸۷۸۶۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ راه‌یابی آثار تجسمی استان آذربایجان‌شرقی به مرحله دوم جشنواره تولیدات کشوری، آغاز فعالیت ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تبریز و افتتاح پروژه های عمرانی امامزاده سیدمحمد(ع) جلفا از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مینا نیک رزم، مسؤول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از راهیابی 46 اثر تجسمی در رشته های مختلف هنری به مرحله داوری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در اصفهان خبر داد.


وی با بیان این‌که از میان 46 اثر راه یافته به مرحله داوری این جشنواره، 8 اثر مربوط به کاریکاتور و 2 اثر مربوط به رشته عکس است، گفت: 9 اثر خوشنویسی، یک اثر نقاشی و یک اثر نگارگری، 6 اثر در رشته تذهیب به مرحله دوم این جشنواره را یافته اند.


مسؤول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در رشته های هنری تکنیک گل و مرغ، تایپوگرافی، طراحی پوستر و تصویرسازی به ترتیب4، 3، 7 و 5 اثر به  مرحله داوری چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری رسیده اند.


گفتنی است، هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی 153 اثر هنری در رشته های نقاشی، نگارگری، کاریکاتور، عکاسی، طراحی، خوش‌نویسی، حجم، تصویرسازی، گرافیک، پژوهش به چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی ارسال شده است.


آغاز فعالیت ستاد استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تبریز

محمدرضا حسین زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز با بیان اینکه این ستاد هر ساله با هدف خدمت‌رسانی و راهنمایی دانشجویان جدیدالورود در این دانشگاه تشکیل می شود، گفت: تأمین آرامش و رفاه حال دانشجویان جدیدالورود، تسهیل و راهنمایی، در امر ثبت‌نام آنان از دیگر اهداف تشکیل این ستاد در این دانشگاه است.


محمد رضا حسین زاده افزود: این ستاد با تشکیل 5 کمیته شامل کمیته های فرهنگی، حجاب و عفاف، رفاهی، استقبال و مراسم ویژه جشن ورودی های جدید، فعالیت خود را از نیمه دوم شهریورماه آغاز کرده است.


وی در ادامه اظهار داشت: هدف دیگر تشکیل این ستاد با کمیته های مختلف، برنامه ریزی فعالیت های مرتبط با استقبال از دانشجویان جدیدالورود، هماهنگی مدیریت با تشکل ها، تقسیم کار و پرهیز از موازی کاری و نهایتا ایجاد خاطره ای دلپذیر برای دانشجویان در بدو ورودشان به دانشگاه است.


افتتاح پروژه های عمرانی امامزاده سیدمحمد(ع) جلفا

حجت الاسلام مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با حضور در شهرستان جلفا و آستان مقدس امامزاده سیدمحمد(ع) روستای نوجه مهر و سیدشعیب(ع) روستای دوزال از پروژه های عمرانی در حال اجرا بازدید و کلنگ چند طرح جدید را همزمان با هفته دولت با حضور امام جمعه جلفا و مدیرعامل منطقه آزاد و رؤسای ادارات شهرستان به زمین زده شد.


بنابر این گزارش، احداث زائر سرای 24 واحدی امامزاده سیدشعیب(ع) روستای دوزال , احداث تصفیه خانه , سیل بند و ساحل بند و سنگ فرش نمودن صحن امامزاده سیدمحمد آقا(ع) نوجه مهر از پروژه های بود که در این مراسم آغاز آن اعلام شد.


ممنوعیت ساخت و ساز در حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری

مهدی آبیاری، رییس شورای اسلامی شهر اهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی جلسه ای که با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی داشته ایم، حمایت قاطع شهرداری و شورای اسلامی اهر را از بابت عدم ساخت و ساز در حریم این بقعه اعلام کردیم که امیدواریم ادارات و سازمان های مربوطه از ساخت و ساز در حریم آن خودداری تا زمینه ثبت جهانی این اثر در یونسکو به عنوان یکی از آثار تاریخی جهانی فراهم شود.


گفتنی است، بقعه شیخ شهاب الدین اهری در دوره صفویه به احتمال زیاد در روزگار شاه عباس اول بر مزار این عارف نامی در شهر اهر ساخته شده است./935/203/ب2

ارسال نظرات