۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۸۷۸۸۳
فردا در تبریز؛

نخستین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار فردا در تبریز با حضور و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.
مقبره استاد شهريار

احمد فرشبافیان، رییس مؤسسه آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از دریافت 84 اثر از چهار کشور به دبیرخانه نخستین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار در تبریز خبر داد و اظهار داشت: کشور جمهوری اذربایجان بیشترین سهم آثار ارسالی را دارد.

 


وی با بیان این‌که نخستین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار با حضور 30 میهمان خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، ایران و گرجستان 24 شهریور در تبریز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این جشنواره فردا با حضور و سخنرانی سفیر جمهوری اسلمی ایران در جمهوری آذربایجان و 30 میهمان از کشورهای آذربایجان، گرجستان، ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان و ایران اسلامی برگزار می شود.

 


فرشبافیان با بیان این‌که جشنواره با حضور سفیران و رایزنان فرهنگی ایران در چهار کشور و با حضور بیش از 200 نفر از اساتید و فرهنگیان استان در تالار دانشکده برق دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد، گفت: فراخوان جشنواره بر این مبنا بوده که نخبگان فرهنگی که آثاری ثبت و یا چاپ شده خود را به دبیرخانه ارسال کنند که در نهایت 32 اثر از آذربایجان، 30 اثر از ایران، 20 اثر از ترکیه و 2 اثر از نخجوان دریافت شد.

 


رییس مؤسسه آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز ادامه داد: در این جشنواره به 2 نفر از کشور جمهوری آذربایجان، 2 نفر از ترکیه و 1 نفر از ایران نشان بین المللی شهریار اعطا می شود، ضمن این‌که اثار یکی از اساتید جمهوری خودمختار نخجوان و 2 نفر از نویسندگان و اساتید تبریز مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف و برنامه‌های مؤسسه آذربایجان شناسی اظهار داشت: ان مرکز با هدف انسجام و هم افزایی فعالان حوزه آذربایجان، با تشکیل شورای سیاست گذاری و شورای پژوهشی و علمی از سال گذشته فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

 


فرشبافیان احیای فرهنگ آذربایجان، ایجاد ارتباط میان دانشمندان مراکز آکادمیک ایران در منطقه آذربایجان با مراکز علمی کشورهای همسایه، شناسایی نخبگان آذربایجان در تمام نقاط دنیا و برگزاری نشست ها و جلسات علمی را از دیگر اهداف مؤسسه عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم اگر در برخی موارد دچار سیاسی کاری شویم علتش این است که واقعیت و حقیقت موضوعات تمدنی و هویتی مشخص نشده است.

 


رییس مؤسسه تحقیقاتی، پژوهشی آذربایجان شناسی ایجاد ارتباط با مراکز علمی و تحقیقاتی کشورهای حوزه تمدن ایران، شاسایی چهره های برجسته، برگزاری دوره دانش افزایی و حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان نامه های مرتبط با حوزه آذربایجان شناسی را از دیگر برنامه های مؤسسه عنوان کرد و افزود: نخستین جشنواره بین المللی نشان فرهنگی شهریار نیز در راستای این اهداف برگزار می شود./935/302/ب1

ارسال نظرات