۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۸۷۹۳۳
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

اسلام برترین الگو برای تحکیم خانواده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خانواده کانونی برای تعالی و رشد انسان و محلی برای آرامش اوست، گفت: اسلام برترین الگو برای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق است.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشدیزدی در جمع زائران ایرانی در محل هتل دارهادی این شهر با اشاره به اول ماه ذی الحجه و مناسبت های این روز گفت: اول ذی الحجه از سویی سالروز شهادت امام جواد (ع) است و از سوی دیگر سالروز ازدواج الهی حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) است.

 

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه خانواده در تفکر اسلامی خاطرنشان ساخت: قانون زوجیت در عالم حکم فرماست، هر چیزی خلق شده زوج است به غیر از ذات احدیت به طوری که از درون هسته اتم این زوجیت شروع و به اجرام درشت فلک ختم می شود.

 

استاد حوزه علمیه در این زمینه افزود: انسان نیز به عنوان یکی از موجودات با زوج خود تکامل می یابد بنابراین خانواده کانونی برای تعالی و رشد انسان و محلی برای آرامش اوست.

 

راشدیزدی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط و لوازم زوجیت و تشکیل خانواده پرداخت و همگونی را که در روایات از آن به "کفو" بودن تعبیر شده است مهمترین عامل تفاهم و تداوم زندگی دانست.

 

وی در پایان با بیان ابعاد منفی طلاق به تقبیح این اقدام پرداخت و تاکید کرد: اسلام برترین الگو برای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق است.

 

بر پایه این گزارش در این مراسم که با استقبال پرشور زائران روبه رو شد گروه تواشیح باقرالعلوم (ع) از خوزستان در مدح ائمه اطهار (ع) اشعاری را قرائت کردند./1330/د101/ف

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات