۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۸۷۹۳۶

نخستین یادواره شهدای بصیرت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اولین یادواره شهدای بصیرت بعد از ظهر امروز(دوشنبه) با گرامیداشت یاد شهیدان آیت، دیالمه، لاجوردی، انصاری و کریمی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
يادواره شهداي بصيرت

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین بزرگداشت شهدای بصیرت شهیدان دکتر حسن آیت، ابوالحسن کریمی، سید اسدالله لاجوردی، عبدالحمید دیالمه و علی انصاری عصر امروز باحضور اسدالله بادامچیان، محمدحسین صفارهرندی، جواد منصوری، مجتبی رحماندوست و محسن مومنی شریف در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

صفارهرندی در این مراسم گفت: شهید لاجوردی کسی بود که دوره جوانی را در وقایع ملی شدن صنعت نفت، دولت مصدق و حوادث پر شور و هیجان اواخر دهه بیست و سی گذرانده بود و طبیعی‌ست که در بحبوبه‌ی بسیاری از مسائل قرار داشت و باشخصیت و چهره فدائیان اسلام و عناصر آن‌ها ارتباط برقرار کرد ولی شکوفایی شخصیت او در دوره‌ای بود که باحضور پیدا کردن در جمعیت موتلفه اسلامی از حزبی طرفداری می‌کند که در صحت آن اطمینان خاطر دارد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید لاجوردی کسی بود که غرق در هیبت و محبت امام شد، افزود: نسبت شهید لاجوردی با امام چنان بود که اگر امام دستور می‌داد در آتش برود، تردید نمی‌کرد. چنانچه خودش می‌گفت دوست داشت چنین اتفاقی بیافتد و این کار را انجام می‌داد.

 

اسدالله بادامچیان نیز در توصیف بصیرت شهید لاجوردی بیان کرد: ایشان اولین کسی بود که نفاق مجاهدین خلق را شناخت چنان که در خاطراتش نوشته است "فکر می‌کردم یک عده مسلمان برای خدا دست به اسلحه برده‌اند ولی طی بحث‌هایی دیدم، مخالف اسلام عمل می‌کنند و بعد از دو ماه پی بردم منحرف هستند.

 

بادامچیان افزود: شهیدان دیالمه و لاجوردی به این دلیل خط بنی صدر و مجاهدین خلق را خلاف دانستند چرا که راه امام و ولایت برای آنان مشخص بود و وقتی می‌دیدند بنی صدر جدای از مسیر ولایت در حرکت است، اعتراض می‌کردند.

 

همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان دیالمه، انصاری و لاجوردی تقدیر و تشکر شد./1330/د101/ف

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات