۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۷۹۵۸
استاد حوزه علمیه:

راه نجات جامعه تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر تبعیت کامل افراد جامعه از فرامین و مطالبات رهبر معظم انقلاب، گفت: راه نجات فردی و اجتماعی ما در این زمانه ای که هر روز فتنه های جدید رخ نمایان می کند، تبعیت کامل از دستورات و مطالبات معظم‌له است.
ولايت پذيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مرعشی، استاد حوزه علمیه سمنان، شب گذشته در جمع جوانان ولایی شهرستان بابل در امامزاده عبدالله این شهر، به موضوع معرفت شناسی اهل بیت(ع) پرداخت و گفت: از چند راه و در چند سطح می توان به شناخت ائمه اطهار(ع) رسید که پایین ترین درجه آن شناخت شناسنامه ای از زندگی این بزرگواران است.

 

وی با بیان اهمیت مقام اهل بیت(ع) و اثرگذاری آن در عالم امکان افزود: زیارت جامعه کبیره صحیفه امام شناسی است و شیعیان و محبین اهل بیت بر خواندن آن اهتمام بیشتری داشته باشند زیرا شناخت شؤونات اهل بیت(ع) موجب تواضع و خضوع در برابر خداوند می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با رد برخی شبهات در خدشه وارد کردن به سند زیارت جامعه کبیره، خاطرنشان کرد: این زیارت از لحاظ سند بسیارمحکم است و بسیاری از علمای برجسته بر متقن و قابل استناد بودن آن صحه گذاشتند.

 

وی خشوع در عبادت را موجب ارتقای درجات معنوی انسان دانست و ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری اهمیت دادن به نماز، کلید رسیدن به درجات معنوی بالا می شود زیرا اگر کسی در جوانی نماز با توجه بخواند، در سن بالا اقامه نماز با توجه و حضور قلبی برای او کار آسانی می شود.

 

حجت الاسلام مرعشی بر اهتمام نیروی های ارزشی بر برپایی نمازهای جماعت در تمام مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: داشتن دغدغه برپایی نماز جماعت یکی از راه های خشوع دین است که متدینین در هر منطقه ای که سکونت دارند باید دغدغه این کار را داشته باشند.

 

وی یکی از ضعف های موجود در برنامه های هیاتهای مذهبی را توجه کم به امور معرفت شناسی و عبادی دانست و افزود: ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی ما جان خود را در تعالی و حفظ اسلام فدا کردند و امروز نیز برای ترویج دین و سوق دادن به شریعت نیروهای مذهبی مسؤولیت مهمی را بر عهده دارند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که حضور در هیأت مذهبی شروعی برای دین دار شدن است، گفت: گریه برای امام حسین(ع) باید یک جوان را به سمت برپایی نماز اول وقت ببرد، زیرا هدف قیام امام حسین(ع) توجه جامعه به دین و جلوگیری از انحرافات بود.

 

وی در ادامه با هشدار نسبت به برخی جریانات که در صدد القای جدایی دین از امور اجتماعی در سطح هیات‌های مذهبی هستند، یادآور شد: داشتن تهجد و عرفان فردی به تنهایی از نظر اسلام مردود است زیرا سیره اهل بیت نشان می دهد که آنها علی رغم داشتن مراتب بالای عرفانی نسبه به امور اجتماعی و سیاسی نیز دغدغه داشتند.

 

حجت الاسلام مرعشی با تشریح گوشه ای از مفاهیم زیارت جامعه کبیره و دعای عالیه المضامین، گفت: ائمه اطهار(ع) باب ایمان هستند و انسان برای رسیدن به ایمان واقعی باید از این درها عبور کند .

 

وی با تاکید بر ولایتمداری و تبعیت از فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری تاکید کرد: راه نجات فردی و اجتماعی ما در این زمانه ای که هر روز فتنه های جدید رخ نمایان می کند، تبعیت کامل از دستورات و مطالبات معظم‌له است زیرا در احکام سیاسی و اجتماعی کسی به گرد ایشان نمی رسد./1313/202/ب3

ارسال نظرات