۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۸۸۰۱۲
امام‌جمعه کازرون:

آثار باستانی ایران بیانگر عفت و پوشیدگی زن ایرانی است

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه کازرون گفت: در آثار باستانی ایران هیچ بی‌عفتی و برهنگی از زنان وجود ندارد.
حجت‌الاسلام خرسند امام جمعه کازرون

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در جلسه شورای اداری این شهرستان با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه (ع) و سالروز ازدواج آسمانی امیرالمؤمنین علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) در سخنانی میراث فرهنگی را آبرو، شناسنامه و هویت یک ملت عنوان کرد و اظهار داشت: اماکن تاریخی کشورمان حاکی از عظمت، عزت و استقلال ملت ایران دارد و هم‌چنین بیانگر این بوده که ملت ایران پیش از اسلام ملتی نجیب و افتخارآفرین بوده‌اند.

امام‌جمعه کازرون خطاب به آن دسته از افرادی که امروزه با شیطنت سعی در تقابل ایرانیت و اسلام در مقابل یکدیگر هستند گفت: ایرانیان با آغوش باز اسلام را پذیرفتند و با ورود اسلام نیز ایران عزت بیشتری پیدا کرد.

خرسند به حفظ حریم آثار باستانی تأکید کرد و افزود: در نقوش برجسته آثار کهن ایران‌زمین پیش از اسلام هیچ بی‌عفتی و برهنگی از زنان دیده نمی‌شود بلکه همگی پوشیده هستند.

وی با ابراز تأسف اظهار داشت: امروزه برخی دم از ایرانیت می‌زنند درحالی‌که پوشش و قیافه‌هایشان شکل و شمایل غربی را دارد.

امام‌جمعه کازرون پیروزی ملت ایران در مقابل پادشاه روم در نقش‌برجسته تنگ چوگان شاپور را افتخاری بزرگ عنوان کرد و متذکر شد: امروزه نیز ملت ایران‌‌ همان ملت قدیم است چنانچه در عرصه خودباوری که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است آمریکا و بزرگ‌تر از آن‌‌هم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

خرسند بر حفظ آثار باستانی توسط مردم تأکید کرد و گفت: در حفظ آثار باستانی باید حقوق مردم و زندگی شهروندی رعایت شود و نباید زندگی روزمره زنده‌ها را تعطیل کنیم تا مرده‌ها در آسایش باشند.

وی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درخواست کرد طرحی را تدوین کند که با واقعیات منافع زندگی مردم تطبیق داشته باشد.

امام‌جمعه کازرون در پایان از نبود هتل و امکانات رفاهی مناسب در این شهر برای توریسم خارجی انتقاد کرد و از مسؤولان خواست در جذب سرمایه‌گذار در این عرصه تلاش کنند./919/101/ب3

ارسال نظرات