۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۸۸۰۱۷
با حضور آیت الله شبستری؛

47 کلاس درس بنیاد برکت در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سراسر کشور، 47 کلاس درس در قالب 6 مدرسه بنیاد برکت در استان آذربایجان شرقی، با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری افتتاح شد.
افتتاح مدارس بنياد برکت با حضور آيت الله شبستري افتتاح مدارس بنياد برکت با حضور آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سراسر کشور، 47 کلاس درس در قالب 6 مدرسه در طرح  برکت، در استان آذربایجان شرقی، با حضور آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

 

آیت الله محسن مجتهد شبستری در این مراسم در ارتباط ویدئویی با سراسر کشور، ضمن تقدیر و تشکر و قدردانی از زحمات مسؤولان بنیاد برکت زیر نظر رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان کشور موفق می‌باشد، امید است پیش از پیش شاهد بهتر شدن سطح آموزش دانش آموزان باشیم.

 

وی با اشاره به شرایط مدارس استان آذربایجان شرقی، ابراز داشت: بنابر آمار و بررسی های صورت گرفته در حدود 600 مدرسه در استان آذربایجان شرقی از بافتی فرسوده برخوردار هستند، این مدارس نیاز ضروری برای تجدید بنا و بازسازی دارند.

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برکات این بنیاد در سراسر کشور، ابراز داشت: همچنین برخی مدارس از جهت تجهیزات نیازمند هستند، از بنیاد برکت خواستار هستیم تا در خصوص این مدارس توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی با آرزوی موفقیت برای مسؤولان بنیاد برکت در رسیدگی به امور محرومان و مناطق محروم کشور، اذعان داشت: در مناطق محروم نیازهای فراوانی بوده است، در سال گذشته برخی مساجد در مناطق محروم به ویژه مناطق زلزله زده بازسازی و تجدید بنا شد، امسال نیز شاهد افتتاح این مدارس در استان هستیم.


بنابراین گزارش، 3 مدرسه با 30 کلاس درس در شهرستان اهر، 1 مدرسه 12 کلاسه در هریس، 1 مدرسه 4 کلاسه در شهرستان آذرشهر و 1 مدرسه تک کلاسه در روستای چناق بلاق مراغه در این مراسم افتتاح شد.

 

همچنین تعداد 6 باب مدرسه به بهره برداری رسیده استان از طرح برکت هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد و 500 هزار ریال با زیربنای 6300 متر مربع بوده است./854/202/ب1

ارسال نظرات