۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۸۸۰۸۵
استاد حوزه علمیه قزوین:

انجام عبادت بستری برای تقویت روح آدمی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با تاکید بر این‌که نگاه سالم گرایش به گناه را در انسان از بین می‌برد، گفت: انجام عبادت بستری برای تقویت روح آدمی است.
ميلاد عبادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علیرضا قهرمانی استاد حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در مسجد فاطمه زهرا(س) واقع در شهرک عارف قزوین با اشاره به ارزشمندی عبادات و بهرمندی از توفیقات حاصله از آن گفت: بنا نیست که ما بی‌زحمت به جایی برسیم.

 

وی افزود: مثلاً انسانی که سراغ کار پرپیچ و خم گناه می‌رود، فکر می‌کنید که زحمت نمی‌کشد؟ اتفاقا سختی کار او خیلی بیشتر بوده اما این سختی ناپیدا است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که شخصی که در مسیر مثبت حرکت می‌کند سختی پیدایی دارد، ابراز کرد: اما کسی که در مسیر انحراف قدم برمی‌دارد آرامش ظاهری داشته و سختی پنهانی دارد.

 

حجت‌الاسلام قهرمانی با تاکید بر این‌که بعضی چیزها از نظر ما مشکل به حساب می‌آیند، گفت: گاهی نوع نگاه آدمی است که مشکل آفرینی می‌کند؛ امام علی(ع) می‌فرمایند که گاهی ما ضعف وجود خود را به مشکل تعبیر می‌کنیم.

 

وی با اشاره به تلاش برای رفع ضعف‌های درونی تصریح کرد: ما همانطوری که در مسائل جسمی نیاز به تقویت جسمی داریم، در مسائل روحی هم باید توجه و رشد داشته باشیم؛ نگاه صحیح و منطقی به انجام عبادت باید این باشد که این اعمال بستری برای تقویت روحی است و ما باید قوای درونی خود را سامان‌دهی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که نماز خواندن انسان را از انجام گناه بازمی‌دارد، خاطرنشان کرد: نماز به آدمی قدرتی می‌دهد که به سراغ بدی‌ها نرود؛ نورانیت درون و نگاه سالم گرایش به گناه را در انسان از بین می‌برد و معرفت وجودی انسان به جایی می‌رسد که انجام گناه زجرآور خواهد بود.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه افزود: آیا بهتر نیست که انسان در مسیر زندگی راهی را برود که خیرات، مصلحت، رشد، ترقی او و لذت های دنیا و آخرت او را تامین کند؟ راه سعادت، لذت دنیا را از آدمی نمی‌گیرد و به گفته قرآن انسان هم بهره‌های دنیایی را می‌برد و هم لذت آخرت را تجربه می‌کند.

 

وی در پایان گفت: شقاوت مسیری است که زجر دنیا را به دنبال دارد، انسان گناه‌کار زمانی که گناه می‌کند به ظاهر خیلی بانشاط است اما اگر خلوت و تنهایی دلش را کالبد شکافی کنیم می بینیم غصه زیادی دلش را فراگرفته است و این گناهی که می‌کند نشانه ضعف است./955/202/ب3

ارسال نظرات