۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۸۸۱۰۴
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی:

معنویت اساس حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعودی نیا، از جمله بارزترین ویژگی های حوزه علمیه را توجه به معنویت و بعد معنوی آن دانست و گفت: حوزه‌ای که خالی از معنویت، دعای توسل و انس با ادعیه ها باشد و ارتباط با ذات ربوبی را مورد توجه قرار ندهد، چنین حوزه‌ای از ایده‌آل خود دور است.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودی نیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی، با اشاره به جایگاه علماء و محصلان علوم دینی، گفت: در سایه علم دینی و فقه اهل بیت(ع) که در های بهشت به سوی بندگان الهی گشوده خواهد شد.
 
وی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، اهتمام حوزه های علمیه خواهران استان را در پیگیری مطالبات رهبری و رعایت موارد حوزه های علمیه ایده آل را مورد تأکید قرار داد و بر تطبیق حوزه های علمیه با مطالبات رهبر انقلاب را خواستار شد.
 
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران از جمله بارزترین ویژگی های حوزه علمیه را توجه به معنویت و بعد معنوی آن دانست و افزود: حوزه‌ای که خالی از معنویت، دعای توسل و انس با ادعیه ها باشد و ارتباط با ذات ربوبی را مورد توجه قرار ندهد، چنین حوزه‌ای از ایده‌آل خود دور است، این امور روح طلبه را پولادین خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: تحصیل، تهذیب، اخلاص عمل، اخلاق پسنیده و زهد وساده زیستی از موارد لازم برای یک طلبه ایده‌آل است، طلاب علوم دینی لازم است در کنار تحصیل علوم اهل بیت(ع) به اخلاق و تهذیب نیز توجه داشته باشند.
 
حجت الاسلام مسعودنیا فقاهت را اساس در حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: در کنار اهتمام به امر فقاهت، توجه به درک و فهم قرآن، انس با قرآن، قرائت آن کتاب شریف و دقت در معانی و عمل به فرامین آن باید مورد توجه باشد.
 
وی در ادامه به تفاهم نامه های حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه همکاری با معاونت شهرداری، اوقاف در زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی، برگزاری مسابقات کتاب خوانی آثار شهید مطهری و ارسال مبلغه به دانشگاه ها از برنامه های صورت گرفته است.
 
حجت الاسلام مختاری با تأکید بر پژوهش در حوزه های علمیه، ابراز داشت: از میان 120 نفر فراغ از تحصیل این مدارس در سطح سه، 83 نفر در حال تدوین پایان نامه بوده که از این میان20 نفر از پایان نامه خود دفاع کرده 17 نفر در حال دفاع هستند./854/302/ب3
ارسال نظرات