۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۸۸۱۱۷
مدیر مسؤول روزنامه شهروند:

نگاه دولت به مسأله رانت و رشوه خواری شعاری نباشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول روزنامه شهروند با بیان این‌که دولت باید بر اساس مقابله با رشوه و رانت خواری گام بردارد، گفت: این نگاه تنها شعاری نباشد و قانونی وضع شود که با رانتخواری مقابله کند.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرسول وصال مدیر مسؤول روزنامه شهروند در نشست «رسانه و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی» که پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 شهریورماه در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی یک برنامه نیست و یک نگاه و سیاست است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: این نگاه و سیاست به دنبال ساختن شهروند مسؤول و یک افق برای برنامه ریزی کشور است و اگر این افق ایجاد شود شهروندان آن کشور را متعلق به خودشان می بینند و مسؤولانه به این موضوع نگاه می کنند.

 

مدیرمسؤول روزنامه شهروند افزود: برخورد صحیح مقابله با رشوه خواری منجر می شود تا دیگر رشوه و پارتی نباشد، رسانه برای مشارکت مردم باید احترام قائل شود هر شخصی که ثروتمند می شود او را دزد معرفی نکنند تا قبح نگاه کمونیستی به سرمایه کنار رود.

 

وصال با اشاره به یکی از بندهای اقتصاد مقامتی گفت: کار آفرینی یکی از بندهای سند اقتصاد مقاومتی است و همچنین به مسأله عدالت اجتماعی اشاره شده است و این نگاه و سیاست نباید دچار آسیب شود.

 

وی با بیان اینکه برای ساخت شهر اسلامی و مصرف گرایی در شورای عمومی شهر برنامه هایی وجود دارد، مطرح کرد: بسیاری از موارد نتوانسته در نگرش و جامعه تغییر ایجاد کند و دلیل آن این است که بر روی دیدگاه اجتماعی تاثیر نگذاشته ایم، از منظر تبلیغ همه اتفاق ها نمی افتد و اگر تغییری هم ایجاد شود تبدیل به شعارهایی می شود که جنبه تبلیغاتی دارد.

 

مدیرمسؤول روزنامه شهروند گفت: رفتار مردم تابع موقعیت هایی است که ایجاد می شود، وقتی رشوه بیشتر از قانون باشد مردم به آن سمت می روند، دولت بر اساس این نگاه ها شرایطی ایجاد کند تا مردم به سمت روابط اجتماعی بروند و تنها شعار نباشد و قانونی وضع شود که با رانتخواری مقابله شود.

 

وصال با اشاره به اینکه نگرشی وجود دارد که همه بارها را برای مقابله با رشوه خواری به دوش رسانه می اندازند و رسانه را مقصر می دانند، گفت: مفهوم رسانه تنها رسانه مکتوب نیست و سهم عمده ای را رسانه های شفاهی و شبکه های مجازی دارند.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی را مبدأ حرکت توسعه دانستند، در ادامه گفت: گفتمان سازی در حوزه مسائل اجتماعی کار رسانه ها، دانشگاه و نخبگان است، امروز در حوزه نخبگان برای گفتمان سازی در مسائل دچار نارسایی هایی هستیم که باید برطرف شود./818/202/ب1

ارسال نظرات