۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۱۷۱
سفیر ایران در آذربایجان:

سفر آیت الله نوری همدانی به آذربایجان آثار ماندگاری خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ پاک‌آئین گفت: سفر آیت الله نوری همدانی به آذربایجان؛ اقدامی بسیار ارزشمند، به‌موقع و شایسته در راستای گسترش روابط فرهنگی، دینی و هویتی مردم ایران و جمهوری آذربایجان بوده است.
محسن پاک آئين سفير ايران در جمهوري آذربايجان

محسن پاک‌آئین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان امروز در حاشیه برگزاری جشنواره نشان فرهنگی شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سفر اخیر حضرت آیت الله نوری همدانی به کشور آذربایجان و دیدار با اقشار مختلف مردم این کشور، اظهار داشت: این سفر نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

 


وی افزود: برای نخستین بار بود که یک مرجع تقلید به کشور جمهوری آذربایجان سفر کرد که بازتاب بسیاری در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است، ضمن این‌که استقبال پرشور مردم شهرهای مختلف این کشور از جلسات و دیدارهای معظم‌له نشان از عمق اعتقادات دینی آذربایجانی‌ها دارد.

 


پاک‌آئین با بیان این‌که مردم جمهوری آذربایجان هفتاد سال زیر سلطه کمونیست شوروی و پبش از آن نیز با ظلم و ستم تزار روسی از ابراز اعتقادات دینی و شیعی خود محروم بوده‌اند، گفت: رژیم سابق ده‌ها و صدها عالم دینی را در دریای خزر با فجیع‌ترین شکل ممکن، غرق و به شهادت رسانده است، این ملت برای بقای دین خود علمای بسیاری را تقدیم اسلام کرده‌اند.

 


سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با اشاره به استقبال هزاران نفر از مردم باکو، شماخی، گنجه و به ویژه منطقه نارداران از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، گفت: این سفر قطعا با آثار و نتایج بسیار ارزشمندی همراه بوده و خواهد بود، چنانچه مقامات، علما و رسانه‌های آذری از این سفر مبارک به نیکی یاد می کنند.

 


وی با اشاره به این‌که علمای دین به ویژه مراجع عظام تقلید نقش بسیار مؤثری در تحکیم روابط فرهنگی و دینی ملت ایران و آذربایجان دارند، افزود: این سفر اقدامی بسیار ارزشمند، به‌موقع و شایسته در راستای گسترش روابط فرهنگی، دینی و هویتی مردم ایران و جمهوری آذربایجان بوده است.

 


پاک‌آئین در پایان با تقدیر از تمامی دست اندرکاران سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به جمهوری آذربایجان گفت: تلاش‌های شیخ الله شکور پاشازاده رییس مرکز دینی مسلمانان قفقاز، حجت الاسلام اجاق نژاد، رییس دفتر مقام معظم رهبری در آذربایجان و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قابل تقدیر است./935/202/ب1

ارسال نظرات