۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۸۸۲۱۴
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

بی تفاوتی نسبت به ازدواج تبعات سختی برای آینده جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به تبعات بی تفاوتی افراد نسبت به ازدواج پرداخت و گفت: نگاه بی‏تفاوت نسبت به مسأله ازدواج که متأسفانه در حال گسترش است، تبعات سختی را برای آینده کشور دارد.
حسين تقي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل، در جمع جوانان بخش گتاب با گرامیداشت روز ازدواج و توصیه به جوانان برای ازدواج به موقع و مناسب، گفت: ازدواج سنت ارزشمندی است که اگر به موقع و مناسب انجام شود، برکات و ثمرات بسیار زیادی بر اساس وعده الهی نصیب انسان می کند.

 

وی بر لزوم الگوگیری از زندگی امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه(س) در زندگی مشترک تاکید کرد و افزود: اساس ازدواج در اسلام سادگی‏ و دوری از تجملات مادی است و اغلب افراد موفق در زندگی زناشویی زندگی خود را در کمال سادگی شروع کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تغییر نگاه به ازدواج را از اول انقلاب تا کنون مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در دهه 50 و 60 زندگی ها در کمال سادگی و با کمترین امکانات آغاز شد و عشق و علاقه زوجین به ویژه در خانواده های متدین به چشم می خورد.

 

وی با توصیه به والدین برای آسان گیری امر ازدواج جوانان، تاکید کرد: خانواده ها، انتظارات خود را از زوج های جوان کاهش دهند و ملاک اصلی آنها در ازدواج تدین، ایمان الهی و داشتن ظرفیت ها و توانایی های بالقوه در طرف مقابل باشد.

 

حجت الاسلام تقی پور تبعات سخت بی‏تفاوتی نسبت به ازدواج را برای آینده جامعه بسیار خطرناک عنوان و تصریح کرد: نگاه بی‏تفاوت نسبت به مسأله ازدواج که متأسفانه در حال گسترش است، تبعات سختی را برای آینده کشور به‏وجود می آورد.

 

وی با اشاره به برخی از افراد که از ترس تأمین هزینه خانواده اقدام به ازدواج نمی کنند، افزود: جوانان ما باید به وعده خداوند در قرآن که خداوند از فضلش تامین می کند، اطمینان کنند و باور داشته باشند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بخش گتاب با بیان این مطلب که انگیزه برای ازدواج، باید به یک اقدام عملی تبدیل شود، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که ازدواج موجب گشایش مادی و معنوی و افزایش سطح درآمد خانواده می شود.

 

وی با درخواست از خیران برای کمک و تامین هزینه های ازدواج خانواده های نیازمند گفت: یکی از بالاترین عبادات و امور خیریه، کمک به امر ازدواج جوانان است زیرا در کنار اجر اخروی، برکات اجتماعی دنیایی نیز برای جامعه به همراه دارد.

 

حجت الاسلام تقی پور عشق و احترام متقابل را موجب استحکام زندگی زناشویی دانست و تاکید کرد: یکی از ثمرات برجسته ازدواج، آرامش روحی و روانی زوجین است و آنها باید فضای خانه را مملو از عشق و محبت متقابل کنند./1313/202/ب1

ارسال نظرات