۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۲۸۸۲۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

دنیا پرستی زمینه ساز انحراف عقیده و عمل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دنیا محوری زمینه ساز انحراف عقیده و عمل انسان می شود، گفت: دلدادگی به دنیا، علاقه بی حد و اندازه به مادیات و دنیا پرستی قلب انسان را به هرگونه گناه و انحراف عقیده و عمل می کشاند.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که انسان با حضور در محضر ذات ربوبیت به برکات ارزشمندی دست پیدا می کند، گفت: تقوای الهی به عنوان حلقه وصلی است که سبب مهر و محبت خداوند متعال به بندگانش می شود.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که همه سعادت و شقاوت انسان در گرو اعمال او است، تصریح کرد: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد و تلاش کند با اعمال صالح ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود فراهم کند.


وی تصریح کرد: اعمال نیکو و شایسته سرمایه پایداری است که انسان را از مسیر هلاکت به سمت سعادت و رستگاری رهنمون می کند و جایگاه فرد را به مقام ارزنده و شایسته ای می رساند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در سرای آخرت چیزی از مال و فرزندان برای انسان باقی نمی ماند و همه نگاه ها معطوف به داشته های انسان است، گفت: داشتن قلب سلیم یکی از نیازهای اساسی و مهم جامعه بشری است که می تواند دستاوردها و برکات بسیاری داشته باشد.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که قلب سلیم از هرگونه انحراف عقیده، اخلاق و عمل به دور است، بیان داشت: انسانی می تواند از عقل سلیم بهره مند باشد که خود را هدایت کرده و مسیر سعادت را برایش محقق کند.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: تداوم تقوای الهی زمینه ساز سعادت و قلب سالم انسان می شود که ضرورت دارد تقوامحوری را به عنوان اصلی اساسی در زندگی خود نهادینه کنیم و در محضر آن حضور داشته باشیم.


وی با بیان این که دنیا محوری زمینه ساز انحراف عقیده و عمل انسان می شود، گفت: دلدادگی به دنیا، علاقه بی حد و اندازه به مادیات و دنیا پرستی قلب انسان را به هرگونه گناه و انحراف عقیده و عمل می کشاند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که تقوا سرچشمه سعادت است که قلب سالم در تداوم تقوای الهی به دست می آید، بیان داشت: عشق به دنیا سرچشمه هر گناهی است که باید مراقب باشیم فریب ظاهرسازی دنیایی را نخوریم و به دنبال ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود باشیم.


حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: قلب مرکز اندیشه و عمل انسان و مرکزی است که تفکر سربلندی و عزت از سوی این نعمت ارزشمند و گرانقدر الهی ایجاد می شود.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که دین مبین اسلام قبل از هر چیزی به جریان زیربنای فکری، عقیدتی و اخلاقی اهمیت می دهد، گفت: تمام موضع گیری های فردی، اجتماعی و سیاسی انسان بازتابی از عقیده و تفکر بشریت است.


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که اگر قلب انسان سلیم نباشد مسیر سعادت حقیقی ایجاد نمی شود، افزود: سلامت اعتقاد و رفتار انسان در برنامه های زندگی جلوه و بازتابی از سلامت قلب به عنوان مرکز عقیده و اخلاق انسان است.


وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: قلبی که نورانی باشد خالی از غیر خدا می شود و ضرورت دارد با بهره گیری از تقوای الهی حلقه وصلی را برای خود و خانواده مان در محضر ذات ربوبیت ایجاد کنیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات