۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۲۸۸۲۴۱
با حضور زوج های جوان؛

همایش تکریم ازدواج در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تکریم ازدواج به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) با حضور زوج های جوان در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تکریم ازدواج به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) امشب در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در این همایش که 110 زوج جوان حضور داشتند، ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس برنامه های متنوعی برای زوج های جوان و همراهان آنان برگزار شد.


پس از تلاوت قرآن، حجت الاسلام صالح پور عضو هیأت امنای مؤسسه امیر بیان به ایراد سخن پرداخت و گفت: زمانی که پیامبر حضرت زهرا(س) را به عقد حضرت علی(ع) در آورد عده ای به پیامبر اسلام عرض کردند که دختر خود را به مهر کمی به ازدواج علی(ع) در آوردی.


وی افزود: رسول اکرم(ص) فرمودند من عقد علی و فاطمه را جاری نکردم بلکه خداوند متعال در شب معراج عقد این دو را خواند، پیامبر در ادامه این روایت می فرماید خداوند به مناسبت این پیوند آسمانی به درختی گفت که خود را تکان دهد که با تکان خوردن این درخت در و گوهر ریخت و ملائکه از این گوهرها برای هدیه به یک دیگر استفاده کردند.


استاد حوزه علمیه با بیان این که حضرت زهرا (س) در شب عروسی خود لباس عروسی اش را به سائل بخشید، اظهار داشت: همه شیعیان باید از حضرت در بخشش و ایثار الگو بگیرند، همه محبان اهل بیت(ع) باید سعی کنند روحیه ایثار گری و دوری از حب دنیا را در خود تقویت کنند.


وی ادامه داد: 2 کلید و رمز موفقیت وجود دارد که اگر زوج های جوان آن را رعایت کنند طلاق ها کم شده، در آمدها بالا می رود و زندگی زن و شوهرها در بهترین وضعیت قرار می گیرد؛ کلید موفقیت مرد محبت به همسر و کلید موفقیت زن اطاعت از شوهر است.


حجت الاسلام صالحی پور با بیان این که زن ها باید بدانند که مدیر و رییس خانه شوهر است، ابراز داشت: اقتدار مرد د خانه باید حفظ شود، اگر خانم ها برای آقایان جا بیندازند که اراده از آن مرد است استحکام زندگی افزایش پیدا می کند.


وی عنوان کرد: در مقابل مرد نیز باید تمام عاطفه خود را خرج همسرش کند، اگر زن محبت کمی دریافت کند ابتدا خودش و سپس زندگی آن خانواده به هم می خورد؛ بنابراین مرد با محبت کامل خود را برای همسرش صرف کند.


در ادامه این همایش برنامه هایی همچون برگزاری عقد نمادین، مولودی خوانی و تقدیر از چند زوج جوان نیز اجرا شد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات