۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۸۲۴۵
رییس مجلس خبرگان رهبری:

دنیا و ریاست طلبی مانع حق گویی می شود/ قدرت حکومت باید با اسلام اهل بیت باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه دنیا و ریاست طلبی نمی گذارد انسان حق را بگوید، گفت: وقتی انسان به یک قدرتی رسید، قدرت نمی گذارد و انسان را کر و کور می کند و آن چیزی که دوست دارد دنبال آن می رود.
 ديدار ريس ستاد دهه غدير با آيت الله يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی، رییس مجلس خبرگان رهبری سه شنبه شب در دیدار رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور با اشاره به این که در قرآن کریم تنها یک آیه داریم که هیچ چاره ای نیست جز این که تطبیق با مسأله غدیر و ولایت شود، گفت: هر کس از عامه و یا برخی از خاصه خواستند به گونه ای دیگری تفسیر کنند در میان حرف های خود باز این نتیجه رسیدند که مقصود خود ولایت است.

 

وی در ادامه سخنان خود به آیه معروف غدیر اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه مهم خطاب به پیامبر فرمود که ابلاغ کن به مردم آنچه را که ما به شما ابلاغ می کنیم و اگر این کار را نکردی مثل این است که پیامبری ما را عمل نکردی.

 

آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: از صدر اسلام تاکنون در هر قرنی ده ها روایات در باب غدیر آمده است که علامه امینی بزرگترین کاری که انجام دادند این است قرن به قرن اشعار، روایات و خطابه مرتبط با غدیر را در کتاب الغدیر جمع آوری کردند.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در همه این روایات آمده است، پیامبر خدا در آخرین سفر حج خود، هم وقتی که می خواستند به حج بروند اعلام کردند هر کسی می خواهد با من بیاید همراه من بیاید و این آخرین سفر من است و بعد از حج نیز در بازگشت در غدیر متوقف شدند و دستور دادند که همه همراهان او بایستند و آن اتفاق مهم روی داد و همه این مقدامات برای یک امر مهم بود در غیر این صورت مسأله ای غیر این موضوع این مقدمات را نیاز ندارد و این اقدامات بهترین شاهد بود.   

 

وی در ادامه گفت: اگر در ادامه رسالت، امامت نباشد، رسالت از بین خواهد رفت  و قانون اساسی کشورمان نیز امامت را استمرار رسالت بیان کرده است.

 

آیت الله یزدی با اشاره به معرفی حضرت علی(ع) از سوی پیامبر گرامی اسلام در روز غدیر به عنوان جانشین خود، گفت: متأسفانه عده ای از همان روز بنای مخالفت را در پیش گرفتند.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه مثل زمان ما دنیا و ریاست طلبی نمی گذارد انسان حق را بگوید و وقتی انسان به یک قدرتی رسید، قدرت نمی گذارد و انسان را کر و کور می کند و آن چیزی که دوست دارد دنبال آن می رود.

 

وی ادامه داد: بهترین دلیل برای این که مقصود از آن چیزی که خدا دستور داده به پیامبر که بگوید مسأله ولایت این است که اگر بیان نکنی مثل این است که اصلاً پیامبری ما را عمل نکردی و بعد هم ملاحظه مردم را نکن چون می خواهی یک کاری انجام دهی که مردم ممکن است با برخی کارهای شما مخالفت کنند و در این راه ملاحظه مردم را نکن.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: انسان از دنیا و دنیا طلبی ها تعجب می کند که با آدم چکار می کند و خودمان نیز باید مراقب باشیم که فریب دنیا را نخوریم.

 

وی افزود: 25 سال امیر المؤمنین علی(ع) در خانه نشستند اما اسلام را حمایت کردند یعنی هر جا به نفع اسلام بود وارد شدند.

 

آیت الله یزدی ادامه داد: در صد اسلام یهودیان و منافقان هنوز در مدینه بودند و اگر حضرت علی(ع) دست به شمشیر می شدند کل اسلام از بین می رفت شرایط زمان به گونه ای نبود که جنگ داخلی ایجاد شود و به همین دلیل حضرت همه مسائل را تحمل کردند تا اسلام اوج گرفت و به جاهایی رسید و امروز خواندن تاریخ اسلام و وقایع حقیقی تاریخ آن موجب فهمیدن حق می شود.

 

وی با بیان این که شیعه در گذشته بسیار مظلوم و محروم بود، گفت: الحمدالله امروز به برکت انقلاب اسلامی اسلام و تشیع در کشورمان پا گرفت و برای نخستین بار حکومت به دست آورده و بعد از آن حکومت چهار ساله امیرالمؤمنین علی (ع)، برای نخستین بار شیعه حکومت به دست آورده است.

 

آیت الله یزدی خاطر نشان کرد:  اگر امام راحل فرمودند که حفظ حکومت از اوجب واجبات است معنایش این است که اصل حکومت را باید نگه داشت شاخ و برگ هایش اگر گاهی کم و زیاد شود می شود می توان اصلاح کرد، اما اصل حاکمیت را نگذارید از بین برود که قدرت حکومت باید با اسلام اهل بیت(ع) باشد./950/پ202/ج

ارسال نظرات