۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳
کد خبر: ۲۸۸۲۴۷
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

کلیدهای موفقیت که زندگی زن و شوهر را در بهترین وضع قرار می‌دهد

خبرگزاری رسا ــ مبلغ دینی حوزه علمیه قم با اشاره به کلید موفقیت زندگی مشترک گفت: 2 کلید موفقیت وجود دارد که اگر زوج های جوان آن را رعایت کنند طلاق ها کم شده، در آمدها بالا می رود و زندگی زن و شوهرها در بهترین وضعیت قرار می گیرد.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالح پور عضو هیأت امنای مؤسسه امیر بیان، شب گذشته در همایش تکریم ازدواج که با حضور 110 زوج جوان در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: زمانی که پیامبر حضرت زهرا(س) را به عقد حضرت علی(ع) در آورد عده ای به پیامبر اسلام عرض کردند که دختر خود را به مهر کمی به ازدواج علی(ع) در آوردی.


وی افزود: رسول اکرم(ص) فرمودند من عقد علی و فاطمه را جاری نکردم بلکه خداوند متعال در شب معراج عقد این دو را خواند، پیامبر در ادامه این روایت می فرماید خداوند به مناسبت این پیوند آسمانی به درختی دستور داد که خود را تکان دهد که با تکان خوردن این درخت در و گوهر ریخت و ملائکه از این گوهرها برای هدیه به یک دیگر استفاده کردند.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در شب ازدواج این دو بزرگوار اتفاقات زیبایی در زمین افتاد، اظهار داشت: در این شب جبرئیل و میکائیل با 140 هزار ملک آمدند و همه تکبیر گفتند از آن به بعد تکبیر گفتن به عنوان رسم در مراسمات عروسی به کار می رفت اما متأسفانه امروزه دیگر از این روش استفاده نمی شود.


وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات زیبا این بود که حضرت زهرا (س) در شب عروسی خود لباس عروسی اش را به سائل بخشید، همه شیعیان باید از حضرت در بخشش و ایثار الگو بگیرند، همه محبان اهل بیت(ع) باید سعی کنند روحیه ایثار گری و دوری از حب دنیا را در خود تقویت کنند.


مبلغ دینی حوزه علمیه قم با اشاره به کلید موفقیت زندگی مشترک ابراز داشت: 2 کلید و رمز موفقیت وجود دارد که اگر زوج های جوان آن را رعایت کنند طلاق ها کم شده، در آمدها بالا می رود و زندگی زن و شوهرها در بهترین وضعیت قرار می گیرد؛ کلید موفقیت مرد محبت به همسر و کلید موفقیت زن اطاعت از شوهر است.


وی با بیان این که زن ها باید بدانند که مدیر و رییس خانه شوهر است، عنوان کرد: اقتدار مرد در خانه باید حفظ شود، اگر خانم ها برای آقایان جا بیندازند که اراده از آن مرد است استحکام زندگی افزایش پیدا می کند.


حجت الاسلام صالحی پور خاطرنشان کرد: مردم باید خاطر جمع شود که همسرش مطیع او است، باید توجه داشت که اطاعت زن از مرد دستور خداوند متعال است؛ اگر در مدت 3 ماه هرچه مرد گفت مورد اطاعت زن قرار گیرد زوجین تفاوت بسیاری را در زندگی احساس خواهند کرد.


وی اضافه کرد: اگر زن مطیع شوهرش باشد مرد عاشق همسر خود می شود، اگر خانمی مسأله اطاعت از شوهر را جا انداخت مرد احساس می کند که هیچ مانعی برای رسیدن و دست پیدا کردن به اهداف مادی و معنوی وجود ندارد، از همین رو مرد همه مسائل را با همسرش در میان می گذارد؛ بنابراین زن می تواند در حقیقت تصمیم گیرنده نهایی باشد.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زن مافیای تصمیم گیری خانواده است، گفت: اگر زن به خوبی از شوهر خود اطاعت کند به مرور زمان زن تصمیم گیرنده نهایی می شود، هر اندازه زن بیشتر از شوهرش محبت مرد نسبت به او افزایش پیدا می کند.


وی افزود: در مقابل مرد نیز باید تمام محبت و عاطفه خود را خرج همسرش کند، مرد باید انواع محبت از جمله مالی، معنوی، زبانی، عملی و انواع دیگر را به صورت نا محدود نسبت به همسر خود انجام دهد؛ اگر زن به اندازه کافی محبت دریافت نکند ابتدا خودش و سپس زندگی به هم می ریزد؛ مردان باید توجه داشته باشند که نهایت خوشبختی زن تصور فتح قلب مرد است./1323/پ202/ی

ارسال نظرات